מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי במושב בלי כבישים

זיו וסבתה רינה
רינה בצעירותה
סיפור ילדותי

נולדתי בשנת 1958, בבית יולדות ברחובות להורים רחל ודוד כהן שגרים במושב עזריקם, קראו לי ריין, על שם סבתא שלי שמעולם לא הכרתי. בבית היולדות לא הסכימו לשם ריין וכתבו רינה , מאז אני רינה ולפעמים אני כועסת כי החליטו בשביל הוריי.

כשהייתי בת שלוש הלכתי לגן במושב. אז לא היו רכבים ולא הסעות וגם לא כבישים, לכן הלכתי ברגל עם אמא שלי, ובחורף היה מאוד קשה.

גרנו בבית קטן מאוד, ישנו כולנו בחדר אחד אבל תמיד היינו שמחים בחלקנו, לא היו משחקים ומחשבים, הייתי משחקת גוֹגוֹאִים, בחבל, גומי, חמש אבנים, קלאס.

את שנותיי בביה"ס היסודי למדתי במושב (עזריקם) כיתה א' ב' ג' ד' ואת כיתה ה' ו' למדתי ברגבים. בחטיבת הביניים למדתי בבאר טוביה, תיכון למדתי ברחובות, לא עשיתי שירות צבאי כי אבא שלי לא הסכים. לימים נישאתי ונולדו לי חמישה ילדים מדהימים: ליאת, דביר, יוסי, ניר, גיל. ונכדים מקסימים: נוי, זיו, נועה, נועם וליאם.

כשאמא שלי נפרדה מהוריה בגיל מאוד צעיר – 14 בכדי לעלות לארץ ישראל, היא קיבלה כסף ושרשרת. אמא שלה אמרה לה: "כשתגדלי ותלדי בת תקראי לה על שמי "ריין" וכאשר תגדל הילדה תתני לה את השרשרת הזו", זוהי מתנה מסבתי שמעולם לא הכרתי.

השרשרת מתנה מסבתי

תמונה 1

עכשיו אני גרה בבאר יעקב עם בן זוגי משה ,עובדת בשגרירות שבדיה, שמחה בחלקי.

הזוית האישית

רינה: במפגשים שלנו בבית הספר למדתי להכיר טוב יותר את נכדי זיו, ילד נבון סבלני ורגוע. למדתי מהם התחביבים וסגנון המוסיקה האהובים עליו. כמו כן, כל זאת מעבר למפגשים שלנו עם המשפחה, המפגשים היחידניים קרבו ורקמו קשר חדש ביננו. אני מאחלת לנכדי היקר הצלחה בלימודים, הצלחה עם החברים, הצלחה בחיים בכלל והצלחה רבה במשחקי הכדור רגל. זיו, הכרתי אותך לראשונה כאשר הגחת לאוויר העולם, הייתי נוכחת בלידתך והייתי הראשונה לחבק אותך ואמשיך כך עד סוף ימי, אוהבת אותך מאוד זיו שלי.

זיו: היה לי כיף שסבתא באה לבית הספר, בילינו יחד כתבנו וגם הלכנו לבית התפוצות ביחד. זה גרם לי לבלות יותר זמן עם סבתא והיה לי כיף.

מילון

גוגואים
הם גלעיני פרי משמש, המשמשים למשחק ילדים משמעות המילה עַ'ג'וּ בערבית היא גלעין. הגוגואים קשיחים ועמידים, ניתן להפרידם מן הפרי בקלות ללא שיירי ציפה שתרקיב על פניהם, ולכן הם מתאימים למשחקים.

ציטוטים

”בבית היולדות לא הסכימו לשם ריין וכתבו רינה ולפעמים אני כועסת כי החליטו בשביל הוריי“

הקשר הרב דורי