מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי בזמן השלטון הבריטי ומלחמת העצמאות

ענבר ואני , גאווה גדולה
שנות ה-60 קצינה צעירה גאווה גדולה.
החיים בתל-אביב הקטנה

נולדתי בישראל בתל אביב, לפני קום המדינה, בסוף שנת 1940.

גרתי ברחוב פלורנטין  שהיה רחוב מרכזי בעיר הקטנה של אותם ימים. הורי עלו ארצה מיוון בשנת 1934 והם נישאו בארץ. אני הבת הבכורה ויש לי עוד 3 אחיות ואח אחד. נולדנו למציאות הישראלית, אנחנו צברים מלידה ולמזלנו הורי היו בארץ בתקופת השואה ואנחנו הילדים לא חווינו את התקופה הנוראה של השמדת יהדות אירופה.

גדלתי לתוך משפחה חמה ואוהבת שהתמודדה כמו כל תושבי המדינה בצנע ובחוסר. הורי העניקו לי ולאחי כמיטב יכולתם ובעיקר דאגו שכל ילדיהם ילמדו לימודים גבוהים – למרות החוסר שהיה בבית. הלכתי לתנועת נוער הייתי בתנועת בית"ר. המדריכים שלי היו גב' מרים תעסה גלזר ואורי שטרוזמן (נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס). עם הזמן גם אני עברתי קורס מדריכים והדרכתי גם אני. בשכבה שלי היו חניכים מעולים ביניהם גם העיתונאי איתן הבר, הטייס שלמה קרן שנפל במלחמת ששת הימים ועוד אחרים ידועים ומפורסמים הרמה האנושית הייתה גבוהה ודחפה גם אותי להישגים שלא אחרו לבוא.

גיוס לצה"ל

תמונה 1

תמונה 2

התגייסתי לצה"ל שרתתי כקצינה ועסקתי בעיקר בתחום תנאי השרות ושיקום חיילים לפני סילוקם מהצבא. השתחררתי בגיל 31 בדרגת רב סרן כאשר אני כבר אמא ל-2 ילדים. באותה תקופה עבדו בצה"ל 6 ימים בשבוע. מכיוון שגם בעלי שרת בצה"ל בשרות קבע, היה קשה מאוד לנהל משפחה ששני ההורים לא נמצאים בבית. מסיבה זו החלטתי להשתחרר משרות בצבא. במסגרת שרותי הצבאי נבחרתי למלא תפקידים ייצוגיים שונים כמו מפקדת משמר הכבוד בבית נשיא המדינה באחד מאירועי יום העצמאות וכן כמלווה לאשת רמטכ"ל בוליביה בביקורו בארץ ובעוד ארועים נוספים אחרים. למזלי גם שלושת ילדינו כולם אקדמאים: רואה חשבון, עורכת דין ואדריכלית יש לנו 8 נכדים 2 מהם משרתים כבר בצה"ל ותודה לאל הצלחנו במעשינו.

רמטכ"ל בוליביה ורעיתו בביקור בארץ. אני מלווה אישית של רעיית הרמטכ" ל

תמונה 3

תמונה 4

 

תמונה 5

 

תמונה 6
תעודת לידה מהמנדט הבריטי
תמונה 7
משפחת ארדיטי עלתה לישראל שנת 1934

תמונה 8

הזוית האישית

סבתא: כבוד גדול להשתתף בפרויקט מסוג זה. יש להנחיל את ההיסטוריה של תקומת המדינה לדורות שלא חוו את הקשיים של התקומה.

הנכדה: היה לי מעניין ומלמד הפרויקט ואני מרגישה שלמדתי הרבה. היה לי ממש נחמד לעבוד עם סבתא.

מילון

דימוס
בדימוס-לשעבר

ציטוטים

”גאווה לשרת בצה"ל“

הקשר הרב דורי