מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי באיזמיר שבטורקיה

התלמיד מתן מסביר לי
אני בנערותי
נולדתי בטורקיה בשנת 1948 בעונת הקיץ, בעיר איזמיר

שמי רוזה סדיס, נולדתי בטורקיה בשנת 1948 בעונת הקיץ, בעיר איזמיר. קוראים לי כך על שם סבתי. 

נולדתי בבית חולים ממשלתי הראשון, יש לי שני אחים, ואני האמצעית.
יום ההולדת שלי היה יום המזל של אבא, הוא התחיל לעבוד באותו היום, לפני כן הוא היה מובטל. בתמונה אני בגיל 8 לבושה בתלבושת אחידה של בית הספר, חלוק שחור וצווארון לבן . יש לי עיניים ירוקות כמו סבתא. פירוש השם רוזה משמעותן פרח.
תמונה 1
 
  
למדתי בגן "בני ברית " ואח"כ המשכתי ללמוד, בבית ספר ממשלתי בטורקיה "דואהטפה" (בית הספר על ההר).למדנו מהבוקר עד שעה 12:00, בגלל שבית הספר היה על ההר ירדנו 360 מדרגות כדי להגיע לשכונה ליד הים.אחרי הצהריים חזרנו ללמוד מהשעה 13:00-15:00. בהפסקה הזאת הייתי צריכה לעזור לאימא שהייתה אישה לא בריאה. למדתי בבית הספר היסודי ובחטיבה עד גיל 13.

בגיל מאוד צעיר, בחופשים למדתי תפירה מהתופרת שהייתה שכנתי. בגיל 13 למדתי קורס תפירה של "סינגר" וההורים שלי קנו לי מכונת  תפירה. בגיל 14 כבר התחלתי לתפור עצמאית. בגיל 17 התחתנתי בטורקיה ולאחר שבוע עלינו לארץ ישראל. בגיל 18 הייתי אמא לבן ועד גיל 24 הייתי אמא לארבעה ילדים. 

עבדתי בארץ כתופרת עצמאית ותופרת ידועה בצפון. גידלתי את ילדיי בהרבה אהבה, כולם למדו והשכילו. בני הגדול הינו שחקן, במאי ומורה למשחק. בני השני גר ברמת הגולן והינו חקלאי ורפתן אוהב את הטבע. בתי השלישית היא מורה בבית הספר ברגבה. בני הצעיר, הוא אומן בועות ובלונים, שחקן ובמאי ובעל כישרון רב. כל ילדיי נשואים עם ילדים.
נכדתי הגדולה הילית, גרה בארה"ב ועובדת בשגרירות, נכדי נדב שגיא לומד בתיכון ברמת השרון. הילדים של בני יוסי לומדים ברמת הגולן, תאיר ואסף. לבתי אתי יש שלושה בנים: הבכור ניר חייל, האמצעי טל לומד בבית הספר תיכון ורון לומד בבית הספר היסודי בקריית מוצקין. רונן בני השלישי גר ברמת גן ולו שני ילדים: הבן הינו בגן חובה ותינוקת בת עשרה חודשים.
 
בעלי פנסיונר ואנו משפחה מאושרת, אני גאה בילדיי ובנכדיי.
אני מתנדבת מגיל 50. כבר 20 שנה ואחראית לאזרחים בוגרים במועדון נשים במתנ"ס.
 
תשע"ו  

מילון

"דואהטפה"
בית הספר על ההר

ציטוטים

”בגיל מאוד צעיר, בחופשים למדתי תפירה מהתופרת שהייתה שכנתי. “

הקשר הרב דורי