מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא כרמלה שהרבני

סבתא ואני אוהבות אחת את השנייה מאוד
סבתא ואני ממוקדות בסיפור החיים של סבתא
ילדותה התחילה במושב

שלום שמי כרמלה שהרבני. בילדותי אהבתי כל מני דברים והיו לי הרבה תחביבים.

הדברים והתחביבים אותם אהבתי

תחביבים שלי היו: פעילות ספורט, משחקים,למשל: קפיצה בחבל. השתתפתי בקורס לשירה, אהבתי מאוד לטייל בטבע. המקצוע שהכי אהבתי בבית ספר היה מקצוע ספורט.

בחגים, אני זוכרת, שכל המשפחה היינו יושבים סביב השולחן שרים עושים כיף, בסך הכל מאוד נהנתי בחגים. אני זוכרת, במיוחד את ראש השנה כי שרנו בתקווה לשנה החדשה ויצאנו לבית הכנסת לשמוע את תקיעת השופר המרגשת. הבית שלי בילדותי היה בקומה קרקע והייתה לנו חצר משותפת עם השכנים הילדים היו יורדים לחצר ומשחקים משחקי ילדות שלנו היו קפיצת בחבל, משחק בדוקים, משחקי תופסת.

היינו תשעה אחים והייתה חמימות בבית ונחמד למרות שהבית היה קטן הסתדרנו יפה מאוד. אחר כך עברנו לגור במושב חקלאי ואבא שלי היה שותל כל מיני ירקות ומשווק אותם לחניות. היה במושב מקום של עצי תותים והינו הולכים כמה ילדים אחים גם היו מצטרפים והיינו קוטפים מהפרות של העצים ואוכלים ונהנים מהטבע שהיה במושב. שני אחי הגדולים עברו לקיבוץ ומידי פעם היו באים לבקר אותנו ולספר כול מיני חוויות שלהם.

הזוית האישית

אני התרגשתי מאוד בתכנית כי לא ידעתי  הרבה על החיים של סבתא , לא הכרתי את סיפור ילדותה, למשל שהיא גרה במושב בתחילת הילדות שלה.

מילון

מושב
מושב חקלאי שמגדלים גידולי אדמה

ציטוטים

”היתה חמימות בבית ונחמד למרות שהבית היה קטן הסתדרנו יפה מאוד.“

הקשר הרב דורי