מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא ציפה

סבתא ואני
סבתא רוכבת על אפניים
ילדות בקיבוץ

לסבתא שלי קראו ציפורה ברזדובסקי.

הוריה קראו לה ציפה מאחר וציפו לה הרבה זמן. סבתא נולדה בבית חולים "העמק" הנמצא בעפולה. בתאריך 20.7.1943. סבתא שלי היא הבכורה מבין שלושת הבנות.

סבתא שלי גדלה בקיבוץ דפנה הנמצא באצבע הגליל. לא היה ממש בית אלא חדר שבו כל הילדים ישנו ביחד ואכלו. להורים היו הולכים רק בשעה 16:00 אחר הצהריים ובשעה 20:00 לפי הגילאים היו ההורים מחזירים את הילדים להשכבה.

 

סבתא שלי מאוד אוהבת לסרוג. בכיתה ד' סרגה את הסוודר הראשון שלה, שהיה בצבע תכלת. המשחקים שסבתא שלי שיחקה כשהייתה קטנה היו: דלגית , קלאס, חמש אבנים (את האבנים היו מחפשים בערמת חצץ, כי לא היה אפשרות לקנות, משחקי קלפים (הקלפים היו עשויים מקופסאות של סיגריות), גולות (לגולות שני משחקים), שלוש בורות ומור, מגדל שמונה אבנים, שהיו עשויות מחלקי מרצפות ששברו. עם כדור היה צריך להפיל את המגדל. כמו כן שיחקו במחבואים.

סבתא שלי זוכרת מסיבה מאוד יפה בסיום התיכון שקיבלו אותה לחברות בקיבוץ. המסיבה הייתה מאוד מושקעת והשמחה הייתה גדולה.

העבודה הראשונה של סבתא שלי הייתה אחרי נישואיה מזכירת בית ספר לחינוך מיוחד. האירוע המיוחד בחייה של סבתא שלי היה בת מצווה וגיוסה לצה"ל ועוד הרבה אירועים.

בצבא סבתא שלי שירתה בהנדסה קרבית יחידה 601 שהייתה בבית ליד. שירתה כפקידת אפסנאות. סבתא שלי הכירה את סבא גרשון ז"ל בצבא. הוא היה קצין. לסבתא שלי יש 3 ילדים מקסימים, בת בשם דפנה, בן בשם צחי ואבי בשם זיו. לסבתא יש 11 נכדים, הגדולה בת 26 והקטנה היא אחותי, קרני, בת 8.

סבתא בילדותה רוכבת על תלת אופן

תמונה 1

סדר יומה של סבתא שלי עמוס מאוד.

היא מתעמלת ארבע פעמים בשבוע, היא מתנדבת עם ניצולי שואה ומתנדבת בקופ"ח מכבי. היא מתנדבת ב"קו קשר" (מדברת עם אנשיםבודדים שזה לפעמים שיחתם היחידה בשבוע). היא מתקשרת טלפונית פעם בשבוע לשתי נשים אלמנות על חשבון זמנה הפנוי ושומרת איתן על קשר.

הזוית האישית

סבתא ציפה: נהנתי להיות במחיצת נכדתי אמרי.

נכדה אמרי: פגשתי את סבתי יותר מבדרך כלל.

מילון

פקידת אפסנאות
הזמנת ציוד לצבא

ציטוטים

”מתנדבת עם ניצולי שואה“

הקשר הרב דורי