מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה היפה של סבתא אורה

סבתא אורה והנכד ליאם
יחד בטיול הקשר הרב דורי בבית התפוצות
ילדות מיוחדת עם המון ויתור ועזרה אחד לשני

נולדתי למשפחה גדולה והייתי הבת השמינית במשפחה. גרנו בקריית מלאכי, בצריף של שני חדרים וכולנו ישנו בחדר אחד על מזרונים והיה לנו כייף.

הייתה לנו גינה מאוד גדולה עם עצי פרי ואבא שלי היה מגדל ירקות בגינה ומשם היינו קוטפים ירקות ופירות ואוכלים.

אני והאחים שלי היינו ממציאים משחקים והיינו משחקים יחד כולם בלי לריב אחד עם השני ואהבנו אחד את השני. כי כך ההורים לימדו אותנו.

כשהייתי בגן, אחותי הגדולה הייתה לוקחת אותי באופניים לגן והייתי מאושרת מכך. בכיתה א',ב',ג'  למדתי בביה'ס הראל שהיה ליד התיכון הדתי ברחוב הרצל.

הייתי תלמידה טובה עם ציונים טובים והמורות היו משבחות אותי על כך.

ובסוף כיתה ג' עברנו לבית גדול בשכונה אחרת עברתי ללמוד בביה"ס נצח ישראל שהיה קרוב לבית החדש. היה לי מורה בשם אלי כהן שלימד אותנו הרבה מקצועות חוץ מאנגלית וספורט. מאוד אהבתי את השיעורים עם המורה אלי. כל התלמידים היו קשובים ולומדים בעניין ובסבלנות ולא חשבנו להפריע למהלך השיעורים.

את שיעור אנגלית מאוד אהבתי כי רציתי לדעת  לדבר אנגלית. בשיעורי הספורט הייתי פעילה כי הייתי מאוד אתלטית והופעתי באולם ספורט עם עוד כמה חברים מהכיתה.

הוריי עבדו מאוד קשה בחקלאות בכדי שיהיה לנו הכל וחיכינו תמיד לחגים כדי שאבא ואמא יקנו לנו בגדים לחג. כשהגיע החופש הגדול אבא שלי היה לוקח אותי ואת אחותי אתי לעבוד איתו בקטיף אבטיחים והיה לנו כייף. אמא שלי עבדה במפעל גלידות והייתה מביאה לנו הרבה גלידות וארטיקים טעימים היא  היתה מפנקת אותנו. תמיד כיבדנו את ההורים ואף פעם לא צעקנו עליהם ולא התחצפנו.

היו פעמים במקום לשחק היינו עוזרים לאבא שלי בגינה שלנו, היינו שותלים שתילים של כל סוגי הירקות והיינו מכינים אוכל מהירקות הללו והייתה הנאה גדולה.

ליד הבית שלנו גדל עץ של תותים אחי עופר ואני היינו מטפסים על העץ מידי פעם לקטוף תותים כדי שכולם יאכלו. פעם אחת טיפסנו על העץ  ונפלנו שנינו מהעץ ולקחו אותנו לבית-חולים.  מאז חששנו לטפס ויותר אנחנו לא עולים על עצים.

הילדות שלנו הייתה ילדות מיוחדת עם המון ויתור ועזרה אחד לשני, כפי שחנכו אותנו הורינו.

היום אני סבתא לנכדים והזמנים השתנו ואנחנו לומדים לתת לילדים ולנכדים את מה שהם רוצים, ללוות אותם ולעזור להם להתקדם בחיים.

הזוית האישית

סבתא אורה – נהנתי להגיע לבית הספר אחוות אחים ולכתוב ביחד עם ליאם נכדי את סיפור ילדותי.

הנכד ליאם – אני גאה בסבתא טובה ושמח שהיא מגיעה לבית הספר ויצאה איתי לטיול בבית התפוצות

מילון

צריף
המילה מקורה מהפועל "צירוף", היות שבניית הצריפים נעשתה על ידי צירוף הקרשים והנצרים, שמהם נוצר הצריף.

ציטוטים

”גרנו בצריף של שני חדרים וכולנו ישנו בחדר אחד על מזרונים והיה לנו כייף.“

הקשר הרב דורי