מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יושב בסן פרנסיסקו על המים

אני ואלוני
משפחה מטיילת
שליחות בארה"ב 1982

בשנת 1981 עברה משפחת רובין שגרה בעיר ראשון לציון לשליחות של שנתיים בארה"ב.

השליחות הייתה מטעם העבודה של האב אפרים שנסע ע"מ לרכוש נשק ומטוסים עבור צה"ל בתקופה של מלחמת לבנון הראשונה. באותה תקופה לא היה נהוג כל כך לנסוע לחו"ל כמו היום ומעבר לתקופה ארוכה כל כך היה עניין מיוחד מאוד בשנים האלו.

המשפחה גרה בעיר ניו יורק, הילדים למדו בבית ספר יהודי ואב אפרים עבר בתוך העיר ניו יורק ונסע רבות לבקר בבסיסים של הצבא האמריקאי כי לבצע עסקאות. החיים בארה"ב גילו למשפחה דברים רבים וחדשים שלא היו בישראל בתקופה של שנות ה-80, מכוניות גדולות, בניינים גבוהים מאוד, אנשים כהי עור, מרכזי קניות ענקיים, פארקי שעשועים ואין ספור מקומות לטייל ולבלות.

את רוב התקופה העבירה המשפחה בחוף המזרחי של ארה"ב ובכל סוף שבוע היינו מעמיסים את הרכב הגדול ונוסעים וטיול של סוף שבוע ארוך. בארה"ב לא עובדים ביום ראשון ולכן יחסית לישראל בה עבדו עדיין בימי שישי, נראה הזמן הפנוי כמשמעותי עבור המשפחה. ביצענו ביקורים רבים בערים גדולות כמו בוסטון, וושינגטון, מיאמי ובשמורות טבע רבות בהרים ובביצות ושטנו בהרבה מאוד סירות. אחד הבילויים החביבים היו לעלות על סירה של דייגים ולצאת לים לדייג מים עמוקים.

למרות הכיף שעשתה המשפחה, המרחק והניתוק מהמשפחה והחברים היו עניין שעלה רבות בשיחות בבית. אמה חנה התגעגעה מאוד להורים שלה וגם הילדים רצו לפגוש את חבריהם מהשכונה. לאחר שנה בארה"ב הוחלט לשלוח כרטיסי טיסה לסבתא וסבא שלנו והם טסו לביקור בן חודש ימים אצלנו. סבתא וסבא ששרדו את השואה והימים הקשים של הקמת מדינת ישראל היו נפעמים מארה"ב מהגודל והעושר שלה. הביקור היה טוב והיה קשה להיפרד.

לקראת סיום שנתיים בארה"ב הייתה אפשרות להמשיך להישאר עוד תקופה ולא לחזור לישראל עדיין. אחרי מחשבות רבות החלטנו ואנחנו רוצים לחזור הביתה למשפחה ולחברים. הוחלט שכדי לחגוג את סיום התקופה ואת הטיולים הרבים שעשינו, נטוס כל המשפחה למערב ארה"ב וטיול בן חודשיים בחוף המערבי ופארקי הטבע הגדולים.

הטיול במערב ארה"ב היה מרתק, הוא התחיל בלוס אנגלס, בפארק דיסנילנד בו בילינו 3 ימים ומאטרקציות רבות שהיו חדשות למשפחה. ביקרנו בלס ווגאס, גראנד קניון וכל פארקי הטבע של הצפון. החוויה הייתה מיוחדת מאוד וגם כילד הרגשתי שיום יבוא ואני אשוב למקום הזה.

לאורך כל התקופה בארה"ב נסענו רבות ברכב מאחר והמרחקים הם גדולים בארץ גדולה זה. היו לנו כמה קלטות של שירים בעברית אותן היינו שומעים ושרים יחד, שירי ילדים, שירים של שלמה ארצי, ארץ טרופית יפה וגם קלטת של אריק איינשטיין.

התחנה האחרונה בטיול במערב ארה"ב הייתה בעיר סן פרנסיסקו. זאת גם הייתה התחנה האחרונה בתקופה שארה"ב. ממערב ארה"ב טסנו יישר לישראל. את סיום הטיול וסיום התקופה בארה"ב חגגנו על גדת המפרץ מול גשר הגולדן גייט שהוא גשר הזהב. שמנו את השיר של אריק איינשטיין ברדיו ועמדנו יחד מול הגשר. השיר הזה נתן לנו להרגיש טוב עם ההחלטה לחזור הביתה למרות כל היופי של אמריקה.

שבנו לישראל אחרי שנתיים מיוחדות מאוד של חוויות רבות. החזרה לארץ ישראל לא אכזבה את המשפחה, ההורים חזרו למקומות עבודה טובים והתקדמו מבחינה כלכלית. הילדים חזרו לחברים וחוו תקופה מיוחדת של להיות ילד מתבגר בשנות השמונים .

העולם יפה וגדול, אבל אין כמו בבית.

השיר האהוב – השיר הזה נתן לנו להרגיש טוב עם ההחלטה לחזור הביתה למרות כל היופי של אמריקה.

הזוית האישית

דורון: תכנית הקשר הרב דורי, תכנית חשובה ומדהימה.

מילון

פרספקטיבה לאחור
הסתכלות לאחור על הדברים

ציטוטים

”אין כמו המשפחה, אין כמו בבית.“

הקשר הרב דורי