מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יום הכיפור הנורא ההוא של המלחמה

ציפי עם הנכד שי וחברו גלעד
ציפי כנערה
התנדבתי עם חברותיי לעזור לחיילים

סיפור התנדבות במלחמת יום כיפור.

הכל התחיל בצורה שלווה כש ישבתי בביתי מייד אחרי תפילת" קול נדרי" הפותחת את יום הכיפורים.

עלתה בראשי מחשבה אופטימית, כמה טוב לנו היהודים שאנו חיים בארץ ישראל. לפתע, בהפתעה מוחלטת, ללא שום התראה, נכנס סבא והשבית את שמחתי באומרו יש כוננות בצבא ומצב של מלחמה בדרום הארץ. ברגע זה לא חשבתי הרבה נצמדתי לרדיו והשמועות היו קשות. מדינת ישראל הופתעה על ידי צבאות ערב. כך עברנו את הלילה בחרדה ובפחד משתק.

לפנות בוקר ראינו את כל מתפללי בתי הכנסת עטופים בטליתות רצים לקראת גיוס. יום כיפור שלי הפך מיום טהור ליום קשה ,עצוב ומלא ברוע. למחרת היום שכבר שמענו על הרוגים ופצועים רבים, החלטנו מספר חברות ללכת להתנדב במה שאפשר וצריך. לעזור ולו במעט לחיילי צה"ל שבחזית. ביקשו מאיתנו להכין ארוחות ארוזות לחיילים המגויסים באזור ירושלים. העשייה ההתנדבותית השכיחה במעט את הקושי והרוע המשתוללים בחזית. החיילים כשקיבלו את הארוחות החמות הרגישו את ההתנדבות והרגישות של העורף ואודו לנו מאוד!!!

לי באופן אישי היה קשה מאוד. הרגשתי הייתה מאוד קשה כאשר הבנתי שרוב בני המשפחה שלי גויסו בחיפזון לצבא. הנתינה לחיילים והביחד עם חברותיי, הם אלו שהחזיקו אותי אופטימית.

מאחלת לעם ישראל, שלעולם לא נופתע יותר ותמיד ידינו תהיה על העליונה מול אויבנו, ונמשיך לאהוב את חיילי צה"ל ולעזור להם בהתנדבות גם בזמן מלחמה וגם בזמן שלום.

 סבתא ציפי בצעירותה

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא ציפי יהלומי השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם הנכד שי וחברו גלעד, שתעדו את סיפורה.

מילון

קול נדרי
כָּל נִדְרֵי היא תפילה הנאמרת לפני תפילת ערבית של ליל יום כיפור, הכוללת הכרזה על ביטול נדרים ושבועות של ציבור המתפללים.

חזית בצבא
החלק הקדמי. האזור בו מתקיימים קרבות בתקופת מלחמה

ציטוטים

”ההתנדבות, הנתינה והביחד החזיקו אותי אופטימית“

הקשר הרב דורי