מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יום הולדת ה- 78 שלי

שושנה ועדי בעבודה משותפת בתכנית
שושנה ובעלה
הספק של 78 שנים

שמי שושנה אלקנה. אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי. זהו סיפורי: היום אני בת 78. אלו הישגים צברתי לאורך השנים? יש לי בעל טוב וצדיק, ארבע בנות, ארבעה חתנים, הרבה נכדים ושלושה נינים. עליתי בגיל עשרים וארבע מסקוטלנד עם שתי מזוודות. היום יש לי בית גדול של חמישה חדרים.

אני אחות מוסמכת. העבודה הראשונה שלי הייתה בבית חולים "הדסה עין כרם" במחלקה פנימית. התחתנתי וילדתי ארבע בנות בארבע שנים. אחרי 8 שנים שבהן גידלתי את הבנות חזרתי לעבוד ב"הדסה הר הצופים" מחלקה פנימית. בשנת 1981 התחלתי  לעבוד ב"טיפת חלב" של עיריית ירושלים. בשנת 1991 עברתי לעבוד ב"טיפת חלב" בשכונת מחנה יהודה ואז קיבלתי את התפקיד של אחראית על הפרויקט של מניעת לידות מוקדמות. במסגרת הפרויקט עבדנו עם מוניטורים ביתיים שבהם האישה מחוברת למכשיר שמחובר לטלפון במוקד, וכך אפשר לאתר אם יש התכווצויות ברחם ולטפל בהתאם.

במשך השנים חיתנו את הבנות נולדו לנו נכדים (הייתי בלידות של כל הנכדים). בשנת 2001 יצאתי לפנסיה ואז פתחתי עם חברה עסק פרטי של ביקורי בית ליולדת אחרי לידה ובהם נתנו להן הדרכה באמבטיות לתינוק, הנקה וכל מה שנדרש. באותו זמן גם גיליתי שאני יודעת לצייר ולפסל בחימר ומאוד אהבתי לעשות זאת. לפני שלוש שנים נולד לנו הנין הראשון ואחריו שתי נינות.

נהניתי מכל הדברים שהצלחתי לעשות, ומה שאני אוהבת בימים אלה הוא ההתנדבות בתכנית "הקשר הרב דורי".

תודה רבה לבעלי היקר, בנותיי הטובות, חתניי  הטובים ונכדיי הטובים ביותר.

הזוית האישית

שושנה השתתפה בתשע"ט בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספר אלונים בירושלים, מנח"י.

שושנה תרמה שני סיפורים נוספים למאגר המורשת, לקריאתם לחצו על הקישורים:

יין משמח לבב אנוש

חתונת הזהב של שמעון ושונה אלקנה

מילון

אהבה בעבודה זו שמחה
להיות בן אדם שמח, אחד הדברים החשובים זה ליהנות מכל העבודות שבן אדם עושה

ציטוטים

”נהניתי מכל הדברים שהצלחתי לעשות“

הקשר הרב דורי