מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"יגעת ומצאת תאמין"

שלום וצמח
אני ומשפחתי היקרה
עליתי ארצה ממרוקו עם משפחתי בשנת 1963, כאשר אני הייתי בגיל 7. נסענו באוניה. המסע נמשך עם הפסקה בצרפת במחנות עולים בעיר מרסיי בצרפת. שם בוצעו בדיקות רפואיות ורישומים של ככלל העולים והמתנה ליציאתה של האניה "מולדת" לארץ ישראל. את מחנה העולים במרסיי אפשר לראות בסרט .
בהפלגה לישראל שארכה 7 ימים היו בעיות של מחלות ים הקאות בחילות וכד'.לאחר שבעה ימי הפלגה הגענו לנמל חיפה שם המתין לנו הדוד שעלה ארצה בשנת 1956. הוא קיבל אותנו ודאג לנו למקם אותנו במרכז הארץ.
וכך שוכנו בעיר חדרה. עד עצם היום הזה משפחתנו המורחבת מתגוררת בעיר חדרה.
ככלל כל העליות לישראל מלוות בקשיי התאקלמות, הן בחברה והן בתעסוקה, אך עם הזמן הדברים הסתדרו בעזרתם של תושבי העיר ומוסדות הממשלתיים.
למדתי בבית ספר דתי בחדרה. סיימתי 8 שנות לימוד בבית ספר יסודי ולאחר מכן סיימתי 4 שנות לימוד בפנימייה בכפר חב"ד, במגמה מקצועית. התגייסתי לצבא בשנת 1975 כלוחם בנח"ל ולאחר מכן התנדבתי לשירות בצבא קבע.
בשנת אלפיים סיימתי את שירותי בצבא כקצין ויצאתי לגמלאות. היום אני נשוי ואב לשתי בנות אחת בת שמונה ואחת בת 12 מתנדב מדי פעם לפעילויות חברתיות ובמקביל מנהל את בית כנסת השכונתי.
אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר אדנים בחדרה.
תמונה 1
מה עזר להצלחת הקליטה שלי בארץ? הצלחתי כעולה היא בזכות העובדה שמוקמנו בחדרה והרצון החזק שלנו להשתלב בחברה ולהגיע להישגים שלא בדומה לאותה עליה ששוכנה בדרום או בגבול הצפון.
התלמיד החונך אורן: לדעתי, צריך יותר מגורם אחד על מנת לשלב הצלחה בכל תחום, קל וחומר כעולה שאמור להתמודד עם קשים שייתקל בדרכו להצלחה.

מילון

מחנה מעבר מארסיי
מחנה מרסיי, שנמצא בדרום צרפת, וזכה לכינוי "מחנה היהודים". אלפי היהודים עברו בו בין השנים 1944 – 1965 בדרך מארצות מוצאם ובו המתינו עד לעלייתם לישראל. בהתחלה, בעיקר עולים מאירופה ואחרי הקמת המדינה, גם עולים מצפון אפריקה

"ותחזנה עייננו בשובך לציון"
מתוך התפילה- ברכת העבודה הידועה גם כברכת רצה היא הראשונה מבין שלוש ברכות ההודאה, המסיימות את תפילות העמידה. זו הברכה ה-17 בתפילת שמונה עשרה, הברכה החמישית בתפילת שבע והברכה השביעית בתפילת תשע. עניינה של ברכה זו הוא בקשה מהאל שיקבל את התפילה שקדמה לברכה זו. מכיוון שהתפילה נאמרת כנגד הקרבנות שהיו מוקרבים בבית המקדש, הברכה מכילה גם בקשה לבניית בית המקדש וחזרת עבודת הקרבנות.

ציטוטים

”"יגעת ומצאת תאמין"“

”הצלחתי כעולה בזכות העובדה שמוקמנו בחדרה והרצון החזק שלנו להשתלב בחברה“

הקשר הרב דורי