מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

טעם של פעם

סבא ואני כיום
סבא אודי בילדותו
"היינו עולם אחר מזה הנהוג היום"

הייתה לי ילדות נפלאה, חברות מקסימה עם בני הכתה שלנו. ההורים היו עסוקים בדאגה לקיומה הכלכלי של המשפחה ואנחנו בחלקנו נרתמנו למשימות הבית כמו גם קידשנו את הזמן החופשי ומעולם לא הזנחנו את הלימודים!

כבר מראשית לימודיי בהיות אימא שלי אחות הייתה לי נטייה למקצוע הרפואה ואכן שם המשכתי את דרכי, לימודי רפואה, התמחות ברפואת ילדים, התמחות נוספת במחלות ממאירות של ילדים, הכל בליווי צמוד של המשפחה שבינתיים גדלה ומנתה ארבעה ילדים.

היינו עולם אחר מזה הנהוג היום. אמצעי הבידור והעיסוקים שלנו היו בעיקר היוזמות שלנו, כמו: יצירת קשרי חברות עם בני הכיתות הקרובות, משחקי ספורט, בניית קבוצה חצי מקצועית בכדוריד, הרחוב שלנו היה ארוך ללא הרבה בתים ובו התגוררו רוב החברים, לאחר סיום המטלות היינו נפגשים שם כולם באמצע הרחוב ומתחילים ביצירתיות ליצור פעילויות.

התחתנתי עם ענת ואת ביתנו קבענו ברמת ישי ושם אנחנו גרים עד היום. נולדנו לנו ארבעה בנים.

סבא שלי רופא

תמונה 1

 

דווקא הבנים בחרו בדרכים אחרות החל משריד וכלה באוסטרליה …. המשפחה הייתה והיא הערך החשוב ביותר. בחירת הדרך שלי הושפעה רבות מרצונה של המשפחה … הוצעה לי משרה לכל החיים בקנדה כרופא בכיר וסירבתי, היות והמשפחה ביקשה לחזור לארץ. בארץ, הוצעה לי משרה מלאה בבית החולים רמב"ם אך סירבתי כי עבודה בבית החולים במחלקה של הילדים חולי הסרטן היא עבודה רבת שעות ולא יכולתי להקדיש זמן למשפחה ובכך למעשה הייתי מנותק מהבית הרבה שעות  ולכך לא הסכמתי כי המשפחה הייתה ונשארת מרכז החיים שלנו !!!!

סרט סיכום תכנית בבית הספר

הזוית האישית

סבא אודי שושני: זו הייתה החוויה מיוחדת בפעילות "הקשר הרב דורי" להשתתף יחד עם נכדתי, רוני שושני. לא לעיתים קרובות מזדמנת פעילות מיוחדת כזו בין נכד או נכדה לסבא או סבתא. ראשית הארגון היפה של התכנית והתכונה של הילדים בעת המפגשים, כולם התרגשו מאוד וההתרגשות ניכרה גם על הילדים וגם על "הסבאים". בנוסף, יש לציין, את מהות הפעילויות שחשפה את "העבר" לעומת ההווה והמערבולת של החוויות זרמו ממני כסבא אל הנכדה שלי, שלא לעתים קרובות יוצא לנו לשבת, לדבר, לספר להתרגש ביחד וזה היה נפלא!

אתם, במטה התכנית, מעלים את החוויות האלה על המחשבים, כולל תמונות – זו תהייה חוויה מקסימה לראות את המוצר המוגמר. תודה על הזדמנות הייחודית, תודה לך נכדה יקרה שלי על הכיף שנתת לי להיות איתך. אוהב אותך סבא אודי.

הנכדה רוני: החוויה שלי בתכנית הקשר הרב דורי, הייתה מאוד מהנה ואני חושבת שזה באמת הוסיף  בחיזוק הקשר שלי עם סבא. זה כל כך מרגש שיש תכנית כזאת שאפשר ממנה לדעת וללמוד את סיפורי העבר של הסבים והסבתות. הגאווה של כל אחד מאיתנו בסבא שלו, הייתה יפה ומקסימה וכל אחד מהילדים ניסה לגרור את הסבא אל תוך הפעילות, התגאה בו והאיץ בו לספר, לכתוב, לשתף ולהעלות על הכתב את כל שנדרשנו לעשות. החוויה בעיני הייתה נפלאה וזה באמת קישר אותי ואת סבא יותר.  תודה על הזדמנות יפה כזאת!

מילון

רמב"ם
שמו של בית חולים בחיפה על שמו של רבינו משה בן מימון.

התמחות
להתקדם בעיסוק

ציטוטים

”המשפחה הייתה והיא הערך החשוב ביותר. “

הקשר הרב דורי