מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

טיול שורשים משפחתי

תמונה מהחתונה של דודה מזי
אני וסבתא בחג השבועות
ביקור בהונגריה וסלובקיה

שמי אוחיון שולמית וכולם קוראים לי שולה. מנהלת כוח אדם במעם חקירות באר שבע. מעל 35 שנה נשואה לראובן חשב שכר במקצועו, שעבד איתי. שם הכרנו, התחתנו והקמנו משפחה. אני אמא של רונן אבא של שיר.

הורי היו ניצולי שואה שעלו לארץ לפני קום המדינה בשנת 1946 בעליה לא חוקית נתפסו נלקחו לקפריסין ניסו את מזלם שוב והצליחו להגיע לחוף חיפה. אבי היה בפלמ"ח אחר כך שירת בצה"ל וכך כל בני משפחתנו. הבית היה בית שמח אבל ניכרו בו תמיד סימנים שמאפיינים ניצלי שואה שאוגרים דברים לא זורקם שום דבר בעיקר לא אוכל לא מכינים כמויות כדי שלא ייזרק ודאגנות יתר.

אימי אבדה את הוריה ושלוש אחיותיה בשואה והפחד לאבד אותנו היה גדול מאוד הייתה דאגנית מאוד מאוד. כשרונן היה בן 13 עשינו טיול שורשים. היינו בהונגריה בכפר בו נולד אבא שלי סבא של רונן בכפר בסלובקיה שם נולדה אמא שלי סבתא של רונן וחיפשנו בהונגריה משפחה נוצרית שהצילה את אמא שלי אחרי המלחמה כי חזרה חולה מאוד. היא סבלה מטיפוס הבטן.

המסע היה מרגש מאוד היה בו הרבה עצב שמחה צחוק התרגשות ובכי. אבא שלי נולד במקום שנקרא פהיר טו כשפירוש המקום בעברית האגם הלבן ואמא שלי נולדה במקום שנקרה דונאסקה סטרדה. שם משפחתי מלפני נישואיי היה וייס כשפרושו לבן בגרמנית.

אני ובעלי ילידי הארץ ונולדנו בבית החולים הדסה, בבאר שבע. בעלי יליד הארץ, אבל משפחתו עלתה לארץ ממרוקו בשנות ה 50. חלק מאחיו נולדו במרוקו חלק בארץ וכולם גרים מאז ועד היום בבאר שבע. אני עדייו עובדת, הורי כבר לא בחיים.

אנחנו גרים בשכנות לשיר, שם נוסף שאני המצאתי לה מיראל -מרים. צירוף של שם אימי ואליהו שם אבי. השמות שניתנו להורי על ידי הוריהם, אירמה ופולי. לרונן יש שם נוסף ג'ורג על שם אח של אבי, אח שנולד בזמן המלחמה ומת בלי שאבי הכיר אותו אפילו. בהונגריה אין לנו משפחה ובני משפחתנו מסלובקיה עשו עלייה לאחר ביקור השורשים שלנו אצלם וגם הם גרים קרוב אלינו. לאבי היו 5 אחים בנים 3 שרדו אבל כבר לא בחיים. לאמי 6 אחים ואחיות 4 שרדו וגם הם כבר לא בן החיים.

הזוית האישית

סבתא שלומית אוחיון יחד עם שיר מיראל משתתפות בתכנית הקשר הרב דורי.

 

מילון

סרטלק
אני אוהבת אותך

ציטוטים

”אם לא יודעים לאן ללכת תמיד לפנות ימינה.... “

”קשה יש בלחם וגם אותו אוכלים!!“

הקשר הרב דורי