מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המסע עם תנועת בני עקיבא

אני וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי
סבתא מלי בילדותה
ירו על משאית שסבתא שלי היתה - מחבלים

סבתא שלי סבתא מלי נולדה בתל אביב. להוריה חיים וחדוה. לסבתא מלי שני אחים. אחיה הבכור נקרא שלמה ע"ש סבא שנספה בשואה ואחיה הצעיר קובי-יעקב על שם הדוד שנספה אף הוא בשואה. כל משפחתו של סבה נספתה בשואה והוא היה ניצול יחיד. אימא שלה עלתה לארץ בהיותה צעירה ובזמן מלחמת העולם הייתה בתל – אביב ואף התנדבה לתנועת האצ"ל. הסיפור שסבתא שלי ספרה לי הוא על טיול שעשתה בחופשת סוכות במסגרת תנועת הנוער בני עקיבא.

סבתי מלי וייס בילדותה

תמונה 1

המסע עם תנועת בני עקיבא

בחופשת סוכת בשנת 1972 טיול שבו ירו מחבלים על המשאית שהייתה בו. וכך סיפרה לי סבתא מלי שלי. סבתא הייתה פעילה ומדריכה כמו אחיה בתנועת הנוער בני עקיבא. כילדים הם היו מטיילים בטיולים השנתיים של בית הספר, אך גולת הכותרת היו הטיולים מטעם תנועת הנוער. טיולים שהיו חווייתיים במיוחד מלאים באהבת הארץ. סבתא סיפרה שבעצם זה לא היה טיול אלא מסע. אהבת הארץ נקנתה דרך הרגליים.

בחוה"מ פסח היה מתוכנן טיול ליומיים לאזור ואדי קלט ולהרודיון… סבתא סיפרה לי שאז היו נוסעים במשאית  שבחלק הקדמי שלה היה מקום לנהג ולעוד שני אנשים. בחלק האחורי שלה היו ארבעה ספסלים ארוכים שעליהם ישבו המטיילים. בתקופה שבה יצאו למסע זה היו מחבלים באזור הבקעה.

הזוית האישית

בתאריך 6.5.18 התקיים אירוע סיום עירוני משותף לכל בתי הספר המפעילים את תוכנית הקשר הרב דורי, במרכז מורשת יהדות תימן. כל בית ספר הציג את הפעילות היחודיות שלו. בית ספר "מעלות משולם" ערך השנה טקס יום הזיכרון לשואה שהתקיים בשיתוף קבוצת משתתפי תכנית הקשר הרב דורי. הקבוצה עלתה לבמה ושרה שיר מתוך הטקס.

קבוצת משתתפי ביה"ס מעלות משולם בטקס הסיום העירוני  6.5.18

תמונה 2

סבתא מלי והנכדה עומר סיפרו מה למדו זו על זו, סבתא מלי הביאה מסמך ארכיוני משפחתי, דף שהיא כתבה לפני חמישים שנה בהיותה בגילה של עומר.

תמונה 3

מילון

אצ"ל
הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (בראשי תיבות: אצ"ל) היה ארגון צבאי מחתרתי עברי, שנוסד בירושלים, בשנת 1931. הארגון הוקם על ידי מפקדים שפרשו מארגון "ההגנה", בשל דרישתם לפעולה נחרצת נגד התוקפנות הערבית של אותם ימים, בעיקר זו של מאורעות תרפ"ט. מרבית אנשיו היו צעירים מתנועת הנוער הרוויזיוניסטית בית"ר. מטעמי חשאיות לא נהגו לקרוא לארגון בשמו כי אם "ההגנה" או "המעמד". אנשי הארגון הצטרפו לצה"ל עם הקמתו. ויקיפדיה

ציטוטים

”גולת הכותרת היו הטיולים מטעם תנועת הנוער. טיולים שהיו חווייתיים במיוחד מלאים באהבת הארץ“

הקשר הרב דורי