מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קלוד מספר על שתי חוויות: טיול בהרים והגילוי בבית התפוצות

המספר קלוד ומרטה אשתו ונגה המתעדת
קלוד בצעירותו
שני סיפורים מחייו של קלוד

טיול בהרי האלפים בצרפת

שמי קלוד וקנין. בשנת 2015 אשתי אני וזוג חברים ביקרנו באלפים בצרפת וטיילנו בהרים. אחרי עלייה של חצי שעה, לצד נחל קטן שזרם במהירות, הגענו לגשר מעל הנהר. החברים החליטו לחזור באותה הדרך שבאנו ואני החלטתי לחזור דרך צידי הנחל. בהתחלה היה יחסית קל אבל זה הפך להיות יותר ויותר קשה, הנחל היה צר וגועש. בשלב מסויים החלקתי ונפלתי למים עם הטלפון בכיסי. אחרי שהתייבשתי המשכתי והגעתי למקום שלא יכולתי לעבור. ראיתי שהשעה כבר מאוחרת, הטלפון לא עבד, לא הייתה לי ברירה אלא, לחזור. אבל החזרה הייתה הרבה יותר קשה ובסוף הגעתי לגשר, אחרי שעתיים. כשהגעתי לתחילת המסלול, ראיתי הליקופטר שנוחת לא רחוק ממני. חשבתי, 'עוד אידיוט שהלך לאיבוד' אבל הטייס התקרב אליי ושאל: "אתה קלוד?" כן. עניתי. התברר שהאידיוט הזה הוא אני.

בית התפוצות – היכל בתי הכנסת

במסגרת הפעילות בה השתתפנו השנה, בתכנית "הקשר הרב דורי", ביקרנו בבית התפוצות. במפגש בבית התפוצות, שמענו סיפורים מעניינים, וביקרנו במוזיאון. במהלך הביקור, ראינו דגמים מוקטנים של בתי כנסת מכל העולם. אחד מהם היה בית הכנסת בעיר "פס" או (פאס) במרוקו.

דגם בית הכנסת בעיר פס – בבית התפוצות

התברר שהיה זה בית כנסת שבו התחתנתי בשנת 1963 עם פרלה סררו הסבתא של מעיין. הסבא של פרלה – שאול סררו היה הרב הראשי במרוקו והוא חיתן אותנו. התרגשתי…

תמונה 1

הזוית האישית

קלוד: בסיור בו השתתפתי בבית התפוצות, במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי", ראיתי את דגם בית הכנסת בעיר פס. התברר שהיה זה בית כנסת שבו התחתנתי בשנת 1963 עם פרלה סררו הסבתא של מעיין. הסבא של פרלה – שאול סררו היה הרב הראשי במרוקו והוא חיתן אותנו. התרגשתי…

מילון

העיר פס
פס (או פאס, בערבית: فـاس, בברברית: ⴼⴰⵙ, בצרפתית: Fès) היא העיר השנייה בגודלה במרוקו, אחרי קזבלנקה. בפס חיים כ-2 מיליון תושבים, רבים מהם משכילים.

ציטוטים

”התברר שהיה זה בית כנסת שבו התחתנתי בשנת 1963 עם פרלה סררו “

הקשר הרב דורי