מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חתונה ממבט ראשון

יפה ותהל בפעילות קבוצתית, הקשר הרב דורי
יפה ביום חתונתה עם בעלה מוריס (ז"ל)
סיפורה של סבתא יפה על חתונתה על בעלה, מוריס

שמי יפה פלדבלום, נולדתי בשנת- 1948, בחיפה. משפחתי עלתה לארץ ישראל ממרוקו ובאותו זמן, אמי הייתה בהריון איתי.

את בעלי האהוב מוריס ז"ל הכרתי בכניסה לבית של אחותי, הוא ניגש אליי, התחיל לדבר איתי ואמר לי שהוא מציע שנכיר קצת אחד את השנייה ואף שנעשה גם היכרות עם המשפחות שלנו (כפי שהיה נהוג באותה תקופה). לאחר שיחה קצרה שניהלנו התחלנו להיפגש יותר, יצאנו לטייל ולבלות ביחד. הלכנו לקולנוע וצפינו בסרטים, רקדנו במועדונים ואפילו נפשנו באילת.

בשנת 1967 התחתנו באולם ויצו בקריית מוצקין. אולי תצחקו אבל אמי הזמינה טבח לבית שלנו והוא בישל כל הלילה לחתונה שלנו. את השמלה שלי לחתונה תפרתי אצל תופרת שפעם הייתה מאוד נחשבת, אבל היום, איך שאומרים, פחות.

יפה ומוריס ז"ל ביום חתונתם

תמונה 1

ילדותו של בעלי מוריס

בעלי נולד בצרפת, בעיר שקראו לה טולוז. הוא היה בן שנתיים בתקופת השואה. אבא שלו נפטר ולא הצליח להינצל והוא נשאר עם אמו ואחותו חנה. כל תקופת השואה אמו רצה איתו ועם אחותו ונאלצה להתחבא איתם בכל מיני מקומות שונים כדי לשרוד. כאשר מוריס היה בגיל שמונה, הוא זכה לעלות לארץ ישראל.

לשמחתי הרבה, זכינו להביא לעולם ארבעה ילדים: אירית, שמוליק, קרן ושירית, אשר הביאו לנו שבעה עשר נכדים. לשמחתי הרבה זכיתי גם לשני נינים מבתי הבכורה.

לצערי, בעלי נפטר בשנת- 2006 וכיום אני זוכה לבלות עם הנכדים שלי כמעט כל יום.

סבתא יפה עם נכדתה תהל בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 2

הזוית האישית

תהל: החוויה של עם סבתא הייתה מהנה ומאתגרת. הכרתי את סבתא יותר מקרוב, בכל המפגשים דאגתי וניסיתי לתת לה הרגשה טובה. נהניתי איתה מאוד בסיור לבית התפוצות.

סבתא יפה: החוויה שלי עם תהל נכדתי הייתה נהדרת. במשך המפגשים למדנו יותר אחת על השנייה. שמחתי לשתף את תהל בסיפור שלי. אני מאחלת לתהל הצלחה בהמשך.

מילון

טולוז
עיר בת כ-440,000 תושבים בדרום-מערב צרפת

ציטוטים

”אמי הזמינה טבח לבית שלנו והוא בישל כל הלילה לחתונה שלנו“

הקשר הרב דורי