מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חתונה גדולה

סבתא חנה אגם ואדר
ביום החתונה
מתוניס לרמלה

שמי הוא חנה, את השם בחרה לי סבתי. בתוניס שמי היה נינט, כשעליתי לארץ שונה שמי לחנה. שם משפחתי לפני הנישואין היה חדד ואחרי הנישואין שונה השם לפרסי. נולדתי בטוניס בתאריך 26/11/1943.

למדתי בבית ספר דתי, לכן בכל בוקר היינו מתפללים. לאחר מכן היינו ממשיכים ללמוד מקצועות כמו שפה, תנ"ך, חשבון ועוד. היה לנו גם שיעור בישול שבו היינו לומדים לבשל.

הכרתי את בעלי על יד העבודה. התחתנו בשנת 1962 כשהייתי בת 19 ובעלי היה בן 26.החתונה התקיימה ברמלה. השמחה הייתה גדולה והחתונה הייתה מסיבה גדולה עם תזמורת, אוכל,שתייה והמון אנשים. את בני הבכור ילדתי כשהייתי בת 20.

אגם ואדר נכדותיי

מה למדנו על סבתא שלנו? למדנו שיש לסבתא שלנו סיפור חיים מעניין מאוד. חלק מהסיפורים שסיפרה לנו היו קשים ועצובים וחלקם היו שמחים מאוד.  תמיד הצליחה להתגבר על הכל בזכות האהבה שקיבלה מהמשפחה כי אין כמו משפחה!

הסיפורים שסיפרה לנו סבתא מאוד מאפיינים אותה, היא ממש התרגשה כשהיא סיפרה לנו אותם. היה חשוב לה לדבר על זה ולהסביר לנו. סבתא גם אהבה מאוד להקשיב לסיפורים של מבוגרים אחרים בקבוצה. תמיד היינו קרובות לסבתא, אבל אנחנו מרגישות שהתקרבנו אליה אפילו יותר בזכות הסיפורים ששמענו. נהנינו מאוד לקבל מסבתא את החום והאהבה בכל המפגשים, שרק היא יודעת להעניק לנו. זו הייתה הזדמנות עבורנו להכיר את משפחתה ולהבין את סיפור חייה בצורה טובה יותר.

מילון

פרימוס
מכשיר לחימום ובישול באמצעות נפט

ציטוטים

”צריך תמיד לדעת איך להפוך סיטואציה שלילית לסיטואציה חיובית“

הקשר הרב דורי