מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חתונה בבית החייל בקידוש הרב גורן

אני טובה וגל המקסימה
אני בצעירותי
סיפור חייה של טובה
נולדתי בתל-אביב בשנת 1936 בבית חולים הדסה.
הורי הגיעו מפולניה בשנת 1934. אבא שלי היה נגר מקצועי, ובראשון לציון נחלת, הייתה הנגרייה היחידה בארץ שחיפשה בעלי מקצוע. כך הם הצליחו לשרוד את המלחמה והשואה.
כעבור שנתיים הוריי עברו לדרום תל-אביב לשכונת פלורנטין. אבא שלי פתח נגרייה ברחוב הקישון, ואנחנו גרנו ברחוב עובדיה (כיום זה רחוב רבי חיים בן עטר).
תמונה 1
 הוריי ז"ל
הייתה לי ילדות יפה מאד, למדתי בבית-ספר עממי ביאליק, על שם הסופר והמשורר חיים נחמן ביאליק.
הייתי בקבוצת נוער הצופים שהייתה במרכז תל-אביב, יצאנו לטיולים במוצ"ש נפגשנו לפעילות תרבותית, ריקודי עם ומשחקים. א
חרי שסיימתי את בית הספר היסודי למדתי בגימנסיה הרצליה בתל-אביב שהייתה אז ברחוב אחד-העם. למדתי שם שנתיים והחלטתי לעזוב ולהמשיך עוד שנתיים בבית-ספר לפקידות שהיה ברחוב הס ליד רחוב אלנבי בתל-אביב.
אחרי שסיימתי את ביה"ס התקבלתי לעבודה במשרד ממשלתי משרד העבודה שבזמנו הייתה גולדה מאיר שרת העבודה. מאד נהניתי מעבודתי, במחלקת מ. ע.צ. (מחלקת עבודות ציבוריות). רכשתי שם הרבה חברים ויצאנו לטיולים משותפים.
כעבור שנה וחצי, בגיל 18 התגייסתי לצבא ושרתי בחיל חימוש בתל-השומר. ב- 1955 פרצה מלחמת מבצע קדש, ותפקידי היה במחלקת שריון, שם דורגתי לדרגת רב-טוראי.
בשנת 1956 הכרתי את בעלי אברהם שטייניץ ז"ל.
תמונה 2
תמונה 3
 אני ובעלי אברהם בצעירותינו
חצי שנה לפני תום סיום שרותי הצבאי, החלטנו שאנחנו רוצים להתחתן. החתונה נערכה בתל-אביב  ברחוב הירקון בבית החייל והרב שקידש אותנו היה הרב גורן, שבזמנו היה הרב הראשי הצבאי של מדינת ישראל.
תמונה 4
בשנת 1958 ירדתי עם בעלי לגרמניה לעיר ברלין, שם חיו הוריי בעלי שעזבו בשנת 1957 את הארץ בעקבות מחלתם.
ב-1958 נולד בני סמי וב-1959 נולדה בתי איריס. הם גם סיימו שם את לימודיהם. בני נשאר בגרמניה, עבר לעיר פרנקפורט, התחתן ונולדו לי הנכדים מרק וג'ניפר.
מרק חי כיום בארץ, התחתן ונולדו להם תאומות ועל כן, אני גם סבתא רבא מאושרת. וג'ניפר גרה בגרמניה, לומדת בכיתה ו' בבי"ס יהודי. ג'ניפר תלמידה טובה וספורטאית גדולה, היא רוכבת על סוסים, גולשת סקי ושחיינית מעולה.
בתי איריס חזרה ארצה בשנת 1979 התחתנה ונולדו שלושת נכדיי הבכור שמו מירן, אביעד ואורטל. כך שאני  גם סבתא מאושרת. מקווה לזכות בבריאות ואריכות ימים טובה ולהרבה נחת מילדיי, נכדיי, ניני, ויתר כל המשפחה.
תמונה 5
תמונה 6

מילון

מבצע קדש
מבצע קדש-בשנת 1955 מצרים שבזמנו שלט נאצר הכריז עלינו מלחמה ורצה לכבוש את ישראל, למזלנו ולשמחתנו לא הצליח, ואנחנו הבסנו אותו, ואתנו היה הניצחון.

ציטוטים

”היו זמנים אז במשלט, ישבנו לחמנו ואהבנו.“

הקשר הרב דורי