מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חסד של שנות החמישים

סבתא מזל ונכדתה שירה
סבתא מזל בצעירותה
אמי מסרה את האוהל בחפץ לב ועברה לגור אצל שכנה.

סבתי מזל אריכא נולדה בתימן בשנת 1945.

הוריה שושנה ושלום ניסים נולדו גם הם בתימן, הם עלו לארץ בשנות החמישים כשסבתי הייתה בערך בת חמש. כשהם הגיעו לארץ הם התיישבו במעברת רחובות. במעברה הם קיבלו אוהל במאהל העולים, זה היה בעונת החורף, לעיתים האוהל היה עף בשל הרוחות החזקות. תמיד היו אנשים טובים שהחזירו את האוהל למקומו. לאחר תקופת האוהלים הן הועברו לצריפים וגם סבתא שלי ואימה קיבלו צריף. הצריף שלהן כלל מטבח וחדר שינה אך השירותים בחוץ.

ערב אחד הגיע אחד השכנים שגר בסמוך וביקש את הצריף להשאלה עבור חתן וכלה למשך שבוע ימים, אמה של סבתי כמובן שהסכימה בחפץ לב, ועברה לגור אצל שכנה שהייתה אלמנה, לאחר שבוע קיבלו את הצריף חזרה עם המון המון תודה.

סבתא – מזל אריכא התחתנה בגיל 19 ונולדו לה שלושה ילדים. סבתא עבדה בדואר כפקידה ולאחר מכן קיבלה קידום והייתה למנהלת סניף הדואר, בעבודה זו עבדה מספר שנים.

סבתא מזל בצעירותה

תמונה 1

כיום סבתא שלנו פנסיונרית ומתנדבת לעיתים בבית רפואה קפלן ובאופן קבוע ב"יד שרה". לסבתא יש 12 נכדים בלי עין הרע, סבתא מרבה לפנק אותם, שתהיה בריאה.

יד שרה

"יד שרה היא מעמותות ההתנדבות (מלכ"ר) הגדולות בישראל. היא מעניקה מגוון שירותים לאנשים עם לקויות ומחלות במטרה לצמצם את השפעת לקויותיהם ומחלותיהם על תפקודם ועצמאותם. יד שרה פועלת כדי לאפשר לכל אדם להמשיך באורח החיים שהוא בחר בו, בביתו עם משפחתו וקהילתו ולא להיאלץ לעבור למוסד סיעודי, כי היא משוכנעת שהשארתו של החולה והאדם בעל הלקות בסביבתו הטבעית חשובה לשיפור התפקוד ולהחלמה פיזית ונפשית לפרט עצמו וחשובה גם מבחינה תרבותית וכלכלית לחברה ולמדינה". (ויקיפדיה)

 

הזוית האישית

שירה כהן: לסבתא יש 12 נכדים בלי עין הרע, סבתא מרבה לפנק אותם, שתהיה בריאה.

מילון

יד שרה
היא מעמותות ההתנדבות (מלכ"ר) הגדולות בישראל. היא מעניקה מגוון שירותים לאנשים עם לקויות ומחלות במטרה לצמצם את השפעת לקויותיהם ומחלותיהם על תפקודם ועצמאותם. יד שרה פועלת כדי לאפשר לכל אדם להמשיך באורח החיים שהוא בחר בו, בביתו עם משפחתו וקהילתו.

מעברה
ישוב ארעי לעולים חדשים לארץ ישראל בשנות החמישים.

ציטוטים

”אני שמחה ללכת בדרכי אימי ולהתנדב ולתרום לחברה.“

הקשר הרב דורי