מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההפתעה של מדריך הטיולים אוסי בחנוכה

סיור משותף בית התפוצות
מתעדים סיפור בחדר מחשבים
כמדריך טיולים טסתי לחול ושם קרתה הפתעה...

כמדריך תיירים ליוויתי קבוצות בארץ וגם בחו"ל. בין היתר גם מסלולים למזרח הרחוק. במסלולים אלו, בדרכנו חזרה לארץ היינו טסים מטוקיו שביפן לאלסקה. באלסקה עושים חנייה קצרה לתדלוק וממשיכים לקופנהגן שבדנמרק ומשם לישראל.

באחת החניות באלסקה הייתה תקלה במטוס ונאלצנו ללון באלסקה. קיבלנו סידור לינה במלון אך רצינו לנצל את ההזדמנות ולטיל באלסקה. המליצו לנו בחום על הפארק הלאומי ומהמלון סיפקו לנו ציוד ללינה באוהלים. שמחנו מאד כי זה היה בערב חנוכה וזה איפשר לנו לחגוג יחד, בדרך מיוחדת
הזהירו אותנו שאם נחוש בלטיפה מאחורי גופנו, להסתכל ולא להניח שזה חבר שמלטף אותנו, כי זה עלול להיות דוב לבן, כמו כן נאמר לנו שיש דובים בגובה של 6 מטר. יצאנו לדרכנו, המקום היה שומם לגמרי כאילו כף רגל אדם לא דרכה בו. התחלנו את מסיבת החנוכה, שרנו את "מעוז צור ישועתי" בהתלהבות ולפתע מתוך מעמקי היער שמענו קול מצטרף אלינו בשירה!
קמנו המומים והלכו כולנו לכיוון הקול, ראינו בתוך אוהל קטן היה זוג ישראלים שגם הם חגגו את החנוכה וגם הם היו בטוחים שהם לבד שם. משיחה עם בני הזוג, הסתבר שהבחור נמצא שם בשירות, כנספח צבאי באלסקה ובת זוגו באה לבקר אותו. הם החליטו לחגוג את חג החנוכה במקום מבודד מכל אדם. בקבוצה שלנו אחת הנשים הכינה לביבות לחנוכה. מתוך המצרכים שהבאנו היא אילתרה לביבות טעימות. כך חגגנו יחד במקום שומם ומבודד: קבוצתנו שנאלצה בגלל תקלה במטוס לשהות באלסקה וזוג הישראלים את אחד מחגיגות חנוכה שלא נשכח לעולם.
העשרה
אלסקה: "אלסקה היא המדינה הגדולה מבחינת שטח והצפונית ביותר של ארצות הברית. נמצאת בקצה הצפון-מערבי של יבשת אמריקה, צפון-מערבית לקנדה. בירת אלסקה היא העיר ג'ונו. באלסקה נמצא הר דנאלי (נקרא בעבר הר מקינלי), הגבוה בהרי צפון אמריקה (6,194 מטר). השם "אלסקה" נגזר כפי הנראה מהמילה האלאוטית ל"ארץ גדולה" או "יבשת".
תכנית הקשר הרב דורי, תשע"ו
מורה מובילת תכנית מירב יוסף
מדריכה יישובית נבט סוירי- שוורץ

מילון

אלסקה
אלסקה היא המדינה הגדולה מבחינת שטח והצפונית ביותר של ארצות הברית. נמצאת בקצה הצפון-מערבי של יבשת אמריקה, צפון-מערבית לקנדה. בירת אלסקה היא העיר ג'ונו. באלסקה נמצא הר דנאלי (נקרא בעבר הר מקינלי), הגבוה בהרי צפון אמריקה (6,194 מטר). השם "אלסקה" נגזר כפי הנראה מהמילה האלאוטית ל"ארץ גדולה" או "יבשת".

לינדו
יפה

ציטוטים

”כך חגגנו באלסקה את אחד מחגיגות חנוכה שלא נשכח לעולם.“

”כן, חיים רק פעם אחת.“

הקשר הרב דורי