מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חמישים שנות חלום

סבתא תמרה ומיכאל
תמרה עם אחותה ואחיה
ראיתי את אבא בפעם הראשונה כשהייתי בת 4

אני נולדתי בשנת 1941 בעיר ניקוליו שבאוקרינה, אחרי חודש וחצי פרצה מלחמה בין הנאצים לבין ברית המועצות , התחילו להפציץ את העיר שלנו ואז היינו מוכרחים לברוח .אבי התגייס לצבא להילחם כנגד הנאצים, אמי אני סבא וסבתא ברחנו עם קבוצה מאורגנת לקזחסטן שקרובה לסיביר .
 לאחר 3 שנים גירשו את הנאצים מאוקראינה ואנחנו סוף-סוף שוב בבית,כאשר חזרנו לאוקרינה הכל היה הרוס ומפוצץ אך למזלנו ביתנו לא ניפגע כלל.(אך המלחמה עוד לא נגמרה ואבי עדיין בשדה הקרב ) . לאחר זמן מה נודע לי על הסבל הרב שספגו היהודים בזמן השואה . מאז היה לי חלום להיות רק עם העם היהודי, העם שלי ולהראות שאני גאה בכך שאני ילדה יהודייה.
נצחון
 1945 מלחמת העולם השנייה  נגמרה , ברחובות שמחה גדולה כולם רוקדים , שרים והעיקר מחכים סוף סוף לחיילים שהביאו גאוה גדולה לארצי ולי ."אני זוכרת את היום ההוא שבו אני ואמא שלי היינו בתחנת הרכבת , ואז הגיעה רכבת גדולה מלאה בחיילים שחזרו מהמלחמה "הגדולה" , ופתאום אמא שלי התחילה לצעוק  : " דוד דוד אנחנו פה  " ואז אבי הסתובב ראה אותנו ורץ לכיוון שלנו . מאז אני זוכרת טוב טוב את אותו חיבוק החזק והכול כך נעים שאבא נתן לי בפעם הראשונה (כאשר אני בת 5!!) "
 
תמונה 1
 1994 ארץ – ישראל שלנו
 אני ואחי גדלנו במדינה קומוניסטית , וקבלנו חינוך קומוניסטי ( " מה ששלי שלך ושלך שלי " ) בזה הייה הרבה דברים טובים כמו : שוויון סוציאלי , מי שרוצה לקבל תואר אקדמאי יכול ללמוד חינם באוניברסיטה ולקבל מקום עבודה יחד אם דירה חינם. אך גם כן היו דברים רעים בשלטון הקומוניסטי , וביניהם היו הכי גרועים 2 דברים הראשון אנטישמיות והשני "שערי ברזל" (אין יוצא ואין ניכנס" )
1948-  קמה מדנת ישראל ובבתינו מדובר רק אל המדינה הזו : ניצחונות במלחמות והצלחות כלכליות רק על זה דובר בשולחננו .1949- גולדה מאיר הגיעה למוסקבה , קבלת הפנים שלה הייתה יוצאת דופן , לא כי ראש הממשלה שלנו היתה באו"ם ולא כי ככה נהוג, אלא כי זו הייתה נציגה מהמדינה היהודית- ישראל.מהימים ההם הבנתי שגם הורי חולמים להגעה לארץ אבל זה היה רק חלום .
נס נס נס
  הגיעו שנות ה90 וברית המועצות נפלה , כאשר גורבצ'וב הגיע לשלטון  התחילו שינויים דמוקרטים : פתחו את שערי הברזל , וכל המדינות הקומוניסטיות קבלו עצמאות .מרגע זה התחלנו להתכונן לעלייה .1992 באוקטובר – ביתי הקטנה כבר עלתה לארץ ואני וביתי הבכורה נשארנו כי היא הייתה בהריון אז חיכינו ללידה וישירות עלינו גם-כן. 
 
התגשם חלום !!
 "את אותו יום אני לא אשכח, 13 בפברואר 1994 .היה קר מאוד, הרבה מאוד שלג. כשאני ובתי ונכדתי טניה הקטנה טסנו במטוס זה הייה קסום . פשוט הבנתי שחלום של 50 שנה מילדותי עכשיו בגיל 63 התגשם , אני הסתכלתי למטה שדה התעופה היה מלא שלג ואמרתי לעצמי : "שלום חיים ישנים –  שלום חלום שיתגשם."  

מילון

קומוניזם
קומוניזם היא שיטה כלכלית־חברתית המוגדרת כבעלות מוחלטת של החברה על הנכסים השונים שלה, תוך שמירה על שוויון כלכלי וחברתי ניכר וללא קיומה של מדינה.

ציטוטים

”שלום חיים ישנים - שלום חלום שיתגשם“

הקשר הרב דורי