מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום שהתגשם

אני והסבתא האהובה שלי
משפחתה של סבתי בברית המועצות
חזרה לעם היהודי

הקשר הרב דורי של גיא בריק ולינה צ'רפ. גיא מביא את סיפורה של סבתא: החלום שהתגשם".

סבתא מספרת: שלום שמי לינה ויש לי 3 ילדים ו5 נכדים.

סיפור זה עוסק בעלייתי בשנת 1991 ב – 17 בנובמבר. החלטה לעלות לארץ התקבלה כבר מזמן אבל הביצוע לא היה פשוט בכלל. היו הרבה מכשולים בדרך. במדינה בא גרתי מאוד לא אהבו את היהודים. הבנות שלי סבלו מגילויי אנטישמיות. את הבת הקטנה נאלצתי להעביר לבית ספר אחר בגלל שילדים בכיתה העליבו אותה כי הייתה יהודייה.

נאלצנו להסתיר את זהותנו היהודית ופחדנו לגלות למישהו שאנחנו עולים לארץ ישראל. בעלי מזמן רצה לעלות לארץ אבל אני חששתי מאוד, פחדתי להשאיר את ההורים שלי לבד, אבל ידעתי שעבור הילדים שלי זאת הבחירה הנכונה. הדרך הייתה ארוכה, הפרידה מההורים הייתה מאוד קשה, בכיתי המון.

הגעתי לארץ כי רציתי לגור במדינה שלי איפה שכל שורשי. עלינו לארץ כי רצינו להיות חלק מהעם היהודי וידענו שזאת המדינה שלנו ואנחנו שייכים לעם כמו כל יהודי ויהודי. קבלנו את ההחלטה להתחיל לבנות את החיים במקום חדש. הקליטה לא הייתה קלה בכלל. הגענו בגיל מבוגר עם שלושה ילדים קטנים, לא ידענו את השפה, לא הכרנו אף אחד, לא היו לנו חברים ולא קרובי משפחה.

אני ובכלי התחלנו לעבוד בעבודות קשות, בקושי ראינו את הילדים. הבנות הגדולות שמרו על הבן הקטן והיה לי עצוב מאוד שפספסתי את החלק הגדול מילדותו. אחרי שנה שגרנו בבית שמש עברנו לגור בתל אביב מצאנו עבודות יותר טובות ומשתלמות והחיים התחילו להסתדר. קנינו בית, עשינו הכל כדי שיהיה נעים גם לנו גם לילדינו וגם למדינה מזה שהגענו לארץ, כי אנחנו אוהבים את המדינה הזאת.

משפחתה של סבתי בברית המועצות

תמונה 1

הזוית האישית

לינה: ילדינו המשיכו לגדול, סיימו תיכון, צבא, אוניברסיטה, הביאו ילדים לעולם. ועכשיו יש לי חמישה נכדים חמודים ומוצלחים. וכולנו גרים ביחד במדינת ישראל.

מילון

ריפטריצייה
עלייה ברוסית

ציטוטים

”אם מאמינים מספיק זמן בחלום בסוף הוא מתגשם“

הקשר הרב דורי