מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום וחיים

אני וסבתוש בתכנית קשר רב דורי
אני וסבתא
החלום שלי...

נולדתי במוסקבה בשנת 1955.
 
למדתי בבית ספר משנת 1962 עד שסיימתי את מבחני הבגרות. חלומי היה להיות דיילת אוויר הייתי גבוהה וחמודה , אך אחרי שסיימתי את מבחני הכניסה וקיבלתי סחרחורת באימון טיסה, הבנתי שהחלום התנפץ. החלטתי ללמוד באוניברסיטה את הנושא של נפט וגזים .
 
אחרי סיום הלימודים אני ובעלי נסענו רחוק ממוסקבה עד האי סחלין, שנמצא במרחק של 10,000 קילומטר ממוסקבה וקרוב ליפן. זהו אי עשיר במכרות טבעיים, מקום מיוחד שאינו מאוכלס בהרבה אנשים. אפשר לראות שם חיות מיוחדות, על שפת הים רובצים: סוסי ים, כלבי ים ודגה עשירה.אסור לפגוע בטבע, אסור להרעיש, אסור להדליק אש כי החיות יכולות להיבהל. מותר לראות את זוהרם מסירת מנוע ולא להתקרב מידי. החוקים לשמירת הטבע הימי הם מאוד קפדנים ואוסרים על הדייג ושומרים על אתרי הטבע.
 
חיינו באי סחלין 6 שנים ושם ילדתי את בתי היחידה לנה. נאלצנו לחזור למוסקבה. המקצוע שלי מעניין מאוד, אני מהנדסת – גאופיזיקה. חיפשתי ופתחתי מבצעים של נפט וגז. עד אז אני הרבה זמן עבדתי באונברסיטה בו למדתי
 
העלייה לישראל פעמיים
עליתי בשנת 1992 לארץ ישראל ביחד עם סבתא שלי וסבי אף על פי שהתגאנו וחשבנו שזה הצעד הנכון!
אנחנו עבדנו עד לגמלה, היה לנו קשה לקבל החלטה לעלות לישראל, כי במוסקבה נשארו לי הורי שהזדקנו, דירה, מכונית  שמחוץ לעיר לבית, חברים, קרובים. כולם היו ברוסיה ולכן היה קשה להחליט. בתי היתה נשואה, נולדו לה שתי בנות, הנכדות שלי. שמן של הנכדות: הבוגרת מאיה הקטנה נועה. אחרי שהבנות נולדו חזרנו חזרה לרוסיה כי זאת בסופו של דבר היתה ההחלטה.
 
בשנת 2014 החלטנו לחזור לישראל, לעלות לישראלשוב והפעם סופית . היה לנו קשה כי התחלנו הכל מהתחלה והינו צריכים ללמוד באולפן. נכדותינו עזרו לנו והיום למרות שקשה אנו מאושרים. בשנת 2015 התחלנו לעבוד  בשביל להוציא כסף ויש לנו בית מהמם, נכדות שמגיעות כל יום ויוצאות מאושרות כי פינקנו אותם בחום ובאהבה. רצינו גם לשמח את בתי ובעלה כי להם קשה וחלק הם עובדים עד אחר הצהרים וחלק עובדים לעד הלילה.
בשנת 2016 חגגנו סנובם גודם, שזה שנה חדשה ברוסית, שמחנו ונהננו  וזה סופו של התהליך שעברתי בשנים האלו.
 
העשרה
האי סחלין: "סחלין (ברוסית: ????????) הוא אי ארוך וצר בצפון האוקיינוס השקט, הנמצא בין קווי הרוחב '54°24 ו-'45°50 צפון. אי זה הוא האי הגדול ביותר בפדרציה הרוסית, האי ה-22 בגודלו בעולם ועיר הבירה שלו היא יוז'נו-סחלינסק (ברוסית: ?????-??????????). האי הוא חלק ממחוז סחלין, הנמצא במזרח הרחוק וכולל גם את האיים הקוריליים הסמוכים לסחלין. יפן טוענת שהאיים שלה, או שהיו שלה בעבר, ותמיד התייחסה אל האזור הזה כאל "הצפון הרחוק היפני", אך כיום יפן אינה טוענת בעלות על האי, בניגוד לאיים הקוריליים"
 תשע"ו

מילון

סחלין
סחלין (ברוסית: ????????) הוא אי ארוך וצר בצפון האוקיינוס השקט, הנמצא בין קווי הרוחב '54°24 ו-'45°50 צפון. אי זה הוא האי הגדול ביותר בפדרציה הרוסית, האי ה-22 בגודלו בעולם ועיר הבירה שלו היא יוז'נו-סחלינסק (ברוסית: ?????-??????????). האי הוא חלק ממחוז סחלין, הנמצא במזרח הרחוק וכולל גם את האיים הקוריליים הסמוכים לסחלין. יפן טוענת שהאיים שלה, או שהיו שלה בעבר, ותמיד התייחסה אל האזור הזה כאל "הצפון הרחוק היפני", אך כיום יפן אינה טוענת בעלות על האי, בניגוד לאיים הקוריליים.

רבצו
שכבו

ציטוטים

”שאני וכל מי שילד בדור הזה הוא דור של שלום“

הקשר הרב דורי