מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום העלייה לישראל

אני (המראיין) ואידה במפגש ראשון בפרויקט
אידה בגיל 16 בבגדי בית הספר
החיים בישראל

שמי כרמל אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם אידה. אידה נולדה בשנת 1944 בקזחסטן לבית משפחת שיין, בעיר הנקראת אנאר. היא עלתה לישראל בשנת 1989 וספרה לי את סיפור עלייתה.

אידה מספרת:

מאז מתמיד היה החלום של אבי לעלות ארצה. ולאחר העליה של אחי בשנת 1980 מאוקראינה, זה הפך לחלום של משפחתינו. בזמנים הם היה אפשר לקוות שיקרה נס מתישהו ויאפשר עלייה מקזחסטן. אותו נס קרה בשנת 1989, אבל אבי זכה רק לשנתיים וחצי ליהנות בארץ חלומותיו. הוא היה מאושר שהגיע והצליח להביא את משפחתו לכאן.

לא היה קל להסתגל למדינה חדשה, לשפה חדשה ושונה, ולחיים שונים לגמרי. לאחר חצי שנה התחלתי לעבוד והבנות התחילו ללמוד. השנים עברו די מהר, בנותי סיימו אניברסיטה: אחת עשתה דוקטורת בגנטיקה והשנייה במוזיקה. היום הן מקצועניות בתחומן וזה ממלא אותי בגאווה וגם חלקו הגדול של חלומי.

יצאתי לפנסיה לאחר 25 שנות עבודה מוצלחות בקונסרבטוריון לימדתי מאות תלמידים ועם הרבה מהם יש לי קשר הדוק עד היום (2018). הקשר עם קונסרבטוריון נמשך כל השנים כי מזמינים אותי למופעים, לשיעורי master class וגם כשופטת בתחרויות פסנתר של העזור.

הזוית האישית

אידה: כיום אני מאושרת שאני יכולה לעזור לבתי ולנכדי, לטייל מדי פעם בעולם וליהנות מהחיים בארץ.

מילון

Корабль
אנייה ברוסית

קזחסטן
רפובליקת קזחסטן (בקזחית: Қазақстан Республикасы) היא מדינה השוכנת בחלקה המרכזי של יבשת אסיה, וחלקה הקטן ביבשת אירופה. בעבר הייתה חלק מברית המועצות, וב-16 בדצמבר 1991 נהפכה למדינה עצמאית. המדינה גובלת ברוסיה בצפון ובמערב, ברפובליקה העממית של סין במזרח, בקירגיזסטן ובאוזבקיסטן בדרום, בטורקמניסטן בדרום-מערב ובים הכספי במערב. קזחסטן היא המדינה התשיעית בגודלה בעולם מבחינת שטח. רוב שטחה הוא מדבריות וערבות. קזחסטן היא המדינה הגדולה ביותר באזור מרכז אסיה.חלקה המערבי של קזחסטן נמצא בקווקז.

ציטוטים

”על תשכחו למרות כל הקשיים שאנחנו יהודים“

הקשר הרב דורי