מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חינוך ילדים אהבת חייה של אירנה מורזחנוב

סבתא אירנה והנכדה מעיין
משפחת מורזחנוב
אשת חינוך

משפחתי מונה שש נפשות' להוריי נולדו ארבעה ילדים' שני בנים ושתי בנות. אחותי גרה לידי בקריית מלאכי ושני האחים שלי גרים בשדרות.

בילדותי אהבתי לשחק עם חברים במשחקי חברה, לקרוא ספרים ולעזור לאמא שלי. הילדות שלי הייתה כייפית, הייתי בקיטנות וטיילתי הרבה. לילדים היה מצויין והתרבות הייתה טובה.

אבא שלי שמאוד אהב את ארץ ישראל ורצה לעלות ארצה אפילו ברגל. אך המציאות לא הייתה קלה, ממשלת רוסיה אסרה על היהודים לצאת מהמדינה ונאלצנו להשאר ולהמשיך לחיות ברוסיה.

תמונה 1
תמונה 2

 

המשכתי ללמוד וסיימתי את לימודיי בבית ספר עם בגרות מלאה. בהמשך, למדתי באוניברסיטה בתחום שמאוד אהבתי, חינוך ילדים ורציתי להיות מורה. בהמשך התחתנתי ונולדו לנו שני ילדים הבת הבכורה שלי זרינה  (היום 35) והבן שלי מיכאל  (היום 33). התחלתי לעבוד בבית ספר לחינוך מיוחד שבו למדו ילדים חירשים. שם למדתי את שפת הסימנים וככה תקשרנו.

כשברית המועצות התפרקה, אפשרו ליהודים לעלות לארץ ישראל והחלום של אבא שלי ושל כל המשפחה התגשם.

תמונה 3

כשהגענו לארץ התרגשנו מאוד ונישקנו את האדמה ובכינו מאושר. כשעלינו לארץ הייתי בהריון בחודש התשיעי עם הבן הזקונים. את החג הראשון שזכינו לחגוג שהיה חג החנוכה. בערב חנוכה יצאנו לטייל בעיר רחובות נהננו מהאווירה, ראינו חנוכיות, חגגנו את החג אכלנו סופגניות ולקראת הערב הזמנו אמבולנס ונולד הבן שלי הקטן אריאל. קראנו לו אריאל, כי אריאל זה אחד מהשמות של ירושלים. היום הוא משרת  כלוחם במשטרת ישראל ושומר על ירושלים מפני מחבלים.

תמונה 4

את ילדיי גידלתי להיות טובים, ברוך השם, יש לי ילדים טובים. יש לי חמישה נכדים, שיהיו בריאים. אני מאוד אוהבת ילדים ישראלים בגלל שיש להם לב טוב ורחב. ולכן החלטתי לערוך סרטונים חינוכיים לילדים הצורך הזה נבע מהרצון שלי כאשת חינוך לתרום את תרומתי לחינוך ילדי ישראל ולנכדיי.

אני אשמח אם אתם תצטרפו אלינו וגם אתם תעשו סרטונים.

תמונה 5

הזוית האישית

אירנה: נהנתי להגיע לבית הספר ולכתוב את ספור חיי עם נכדתי מעיין האהובה.

מילון

אריאל
השם אריאל הוא שם נרדף לירושלים ולבית המקדש, ונלקח מהתנ"ך: "הוי אריאל אריאל קריית חנה דוד ספו על שנה חגים ינקפו..." (ספר ישעיהו, פרק כ"ט, פסוק א').

ציטוטים

”כשהגענו לארץ  התרגשנו מאוד ונישקנו את האדמה ובכינו מאושר.“

הקשר הרב דורי