מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חינוך, הוראה ויעוץ חינוכי – סבתא יהודית

שרשרת הדורות
יהודית בילדותה
סבתא, סגנית של יו''ר ארגון הנשים הדתית "אמונה"

עד גיל 6 גדלתי ברומניה. בכפר קטן שהיו בו עוד משפחות יהודיות, ביניהן דודים ודודות שלי מצד אבי, שזה היה כפר הולדתו. לפני השינה היינו שומעות סיפורים מאבא על יופייה וטובה של ארץ ישראל, ועל תפילות ליום שבו נוכל לעלות לארץ. היהודים לא נענו מידית על ידי השלטונות לאפשר להם לצאת מרומניה ולעלות לא"י.

אני זוכרת כיצד יום אחד לקראת ערב מגיע אבא ואומר לאמא בשמחה שהגיע הפספורט. ידעתי שפרוש הדבר שעולים לארץ ישראל. תוך יום התארגנה המשפחה, עזבה הכל ויצאה את רומניה.

 העלייה לארץ ישראל

לארץ הגענו בערב פסח ועשינו את ליל הסדר הראשון שלנו בבית הדודים שגם הם עלו שנתיים לפנינו לא"י. אחר כך קבעה המדינה את מקום מגורינו בעיר צעירה וחדשה שהוקמה אז על שפת הים ושמה אשדוד. באשדוד למדתי בבית ספר יסודי דתי, וכשהגיע זמן התיכון עברתי ללמוד בפנימייה באולפנת כפר פינס.

בשנת תשל"ב, השנה שבה סיימתי את לימודי באולפנה, עברה משפחתי לגור בעיר רחובות. כשנתיים אחר כך, בהיותי סטודנטית הכרתי את מי שהפך להיות סבא של מושקא, שמו יצחק שהיה תלמיד חכם ומפורסם כבר אז בכישרונותיו, והתחתנו. עברנו לגור בירושלים ולמדתי שם במכללה יעוץ חינוכי ותורה.

מיד עם סיום לימודי התחלתי לעסוק בחינוך, הוראה ויעוץ חינוכי. גם הנחיתי במשך השנים סדנאות להורים. בשלב מסוים התחלתי לעסוק בפעילויות ציבורית, והתבקשתי לעזור לשר הדתות בסוגיות של מצב בתי הדין הרבניים והשתלמויות לעובדות במערכת של השירותים הדתיים.

לאחר מכן הייתי סגנית של יו"ר ארגון הנשים הדתית "אמונה", שם עסקתי בקידום נושאים הקשורים למשפחה היהודית והקמתי מספר ארגונים חדשים שלא היו קודם, כדי לקדם נושאים חשובים לחברה הדתית.

תוך כדי לימודי ופעילותי נולדו לנו ילדינו שגידלנו אותם בשמחה, בקושי ובאושר. בעלי המשיך לעסוק בתורה, הקים ישיבת הסדר, כתב הרבה ספרים מוכרים לכל לומדי התורה ב"ה, וממשיך בכך עד היום.

סיפורו של חפץ – חפצים שיקרים לי במיוחד

כלי חרסינה: סבתא רבה שלי הביאה אותו לסבתא שלי. הכלי היפה של האוכל מסמל בעיניה את הכבוד של הארוחות, שהיו בעיקר סעודות שבת.

תמונה 1

 

גביע כסף:
מאבא של סבא רבה שלי, שיש מסורת שהוא עבר מהט"ז- שהוא מפרש את השולחן ערוך. הגביע יותר משמעותי עבורי משום שהוא קשור לעולם של התורה והמצוות, וגם בגלל המסורת שהוא מהט"ז- זה תורה, וסבא רבה של סבתא שלי היה עושה עליו קידוש כל שבת בבוקר- שזה המצוות.
תמונה 2
שרשרת הדורות:  אני מאוד רוצה שילדי ונכדי ילכו בדרכינו וידעו להיות ביחסי אהבה ורעות ביניהם גם כשיש ביניהם הבדלים.

מתפללת שנזכה לשנות נחת ושמחה גם הלאה.

תמונה 3

 רגעים של נחת צילום משפחתי – מאז נוספו עוד 5 נכדים

קישור למצגת קשר רב דורי של יהודית ומושקא

העשרה: ארגון אמונה: "אמונה – תנועת האשה הדתית לאומית היא תנועת נשים מיסודן של הפועל המזרחי והמזרחי. התנועה מפעילה מעונות יום, בתי ילדים, בתי ספר, אולפנות, מדרשה ללימודי האישה והמשפחה, בתי מדרש לנשים, מרכזי ייעוץ למשפחה ופועלת לקידום מעמד האישה. אמונה מפעילה גם מתנדבות שרות לאומי במסגרת ארגון בת-עמי מיסודן של אלומה-אמונה במסגרת לאומית-ציונית-דתית."

מילון

אמונה - תנועת האשה הדתית לאומית
אמונה - תנועת האשה הדתית לאומית היא תנועת נשים מיסודן של הפועל המזרחי והמזרחי. התנועה מפעילה מעונות יום, בתי ילדים, בתי ספר, אולפנות, מדרשה ללימודי האישה והמשפחה, בתי מדרש לנשים, מרכזי ייעוץ למשפחה ופועלת לקידום מעמד האישה. אמונה מפעילה גם מתנדבות שרות לאומי במסגרת ארגון בת-עמי מיסודן של אלומה-אמונה במסגרת לאומית-ציונית-דתית.

ציטוטים

”הייתי סגנית של יו''ר ארגון הנשים הדתית "אמונה"“

הקשר הרב דורי