מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי משפחת גורין

התמונה צולמה לאחרונה במפגש הבית ספרי
התמונה צולמה בחתונה שלנו
החיים בפולין והעלייה ארצה לישראל

שמי חיה גורין ליברמן ונולדתי בפולין בשנת 1954, אני בת רביעית מתוך 4 אחיות. הוריי, צילה ואברהם הכירו באירופה בנסיעה ברכבת לאחר מלחמת העולם ה -2 והתחתנו בשנת 1946 ברוסיה.

אתאר בקצרה דברים ששיתפה אימי ותיעדנו לאורך השנים מתקופת המלחמה. בשנת 1939, כשפרצה מלחמת העולם ה 2, אימי הייתה בת 18. אבי היה בן 26, חייל שגויס למלחמה. הגרמנים נכנסו לעיירה וורצלב בה גרה אימי ומשפחתה ואמרו להם "כל מי שלא שייך לעיירה שיעזוב היות ואנו נכנסים ומתחילים לקחת את היהודים".

אימי ומשפחתה התחילו לנדוד מעיר לעיר ולברוח מהגרמנים. הגרמנים הגיעו גם לעיירה לודג' בה התגוררו סבי וסבתי מצד האבא והחלו להצית את העיירה. אבי ניסה להציל את הוריו אך היה מאוחר מדי כי כל העיירה הוצתה ועלתה בלהבות.

כאשר הסתיימה המלחמה, עלינו ארצה ב 8 לאפריל 1957 דרך איטליה באוניה ושיכנו אותנו בבית שמש. העלייה לארץ ישראל לא הייתה קלה. גרנו בתוך מעברות. אבי עבד בבית שמש כאינסטלטור ואימי הייתה תופרת. אחותי הבכורה עבדה כמזכירה במנועי בית שמש. אחותי השנייה למדה בבית ספר לאחיות אחות מוסמכת. אחותי השלישית למדה בבאר שבע חינוך מיוחד לילדים.

בשנת 1973 התגייסתי לצה"ל ושירתתי ביחידת מילואים של חיל הרגלים. בתקופת מלחמת יום הכיפורים קראו לי למילואים וקיבלתי אות מלחמת יום הכיפורים. הייתי חיילת מצטיינת והוזמנתי גם ללשכת נשיא המדינה אפרים קציר. אחרי הצבא חזרתי לעבוד בבנק לאומי ועבדתי שם במשך 41.5 שנים. 4 שנים לאחר שהשתחררתי מהצבא הכרתי את בעלי חנן ונישאנו ולימים נולדו לנו 4 ילדים, בן 1 ו 3 בנות.

חנן בעלי עובד בחברת חשמל למעלה מ 40 שנה. לאחרונה פרשתי לגמלאות ואנחנו מנצלים כל רגע פנוי לבילוי וזמן איכות עם המשפחה ועם נכדינו. לאורך השנים גידלנו את ילדינו על ערכי נתינה ועזרה לזולת, ערכים שחונכנו עליהם גם אנחנו על ידי הורינו. אנחנו גאים לראות ערכים אלו באים לידי ביטוי גם היום אצל נכדינו. יש להם הרבה כבוד אלינו כשאנו מגיעים אליהם הביתה, הם תמיד מחבקים אותנו ומארחים אותנו ביד נדיבה. שמחנו מאוד לקחת חלק בפרויקט הבין דורי ולהכיר את סביבת הלימוד בה לומד עידו וכן להכיר את חבריו בבית הספר.

הזוית האישית

סבתא וסבא: מאוד שמחנו לקחת חלק בתהליך ולשתף בהיסטוריה המשפחתית שלנו. אנו מאחלים לנכדנו עידו הרבה הצלחה בכל מה שיבחר לעשות. שתמיד יעשה הכל בנתינה ובאכפתיות כלפי הזולת. שימשיך להיות ילד מקסים וספורטאי מוצלח כמו שהוא היום. שיגשים תמיד את משאלות ליבו ושהוריו יראו ממנו הרבה נחת.

מילון

מעברה
ישוב ארעי לעולים חדשים לארץ ישראל בשנות החמישים.

אות מלחמת יום הכיפורים
אות מלחמת יום הכיפורים הוא אות מערכה ישראלי המוענק על ידי צה"ל או משרד הביטחון למשתתפים במלחמת יום הכיפורים, מכוח החלטות ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים.

ציטוטים

”התהליך חיזק את הקשר עם סבתא ולימד אותו על השורשים ועל השושלת של המשפחה“

”התהליך חיזק את הקשר בין הדור הותיק לדור הצעיר“

”התהליך לימד על ההיסטוריה והקשיים שהיו בעבר, הדור הצעיר מכבד וממשיך את המסורת שהייתה“

הקשר הרב דורי