מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי אחרי העלייה

אני וסבא שלי עובדים במחשב
סבא וסבתא שלי ביום חתונתם
התחביבים שלי

שירות צבאי

התגייסתי לצה"ל בשנת 1969 בגיל 18 ביקשתי לשרת בצנחנים בלשכת הגיוס לקחו אותי למספר מבחני כושר גופני וקיבלו אותי ללא תנאי. לאחר מספר ימים נלקחתי לבסיס טירונות והתחלנו באימונים קשים ולימוד על כלי נשק ושאר דברים אחרים הרלוונטיים לנושא.

התחלנו באימוני ירי בנשק באותה תקופה הייתה נתונה מדינת ישראל בשתי מערכות עיקריות חדירות של מחבלים לאורך כל בקעת הירדן, ים המלח, והערבה. החזית השנייה הייתה בתעלת סואץ שם התנהלה מלחמת התשה מלחמה זו התאפיינה בהפגזות הדדיות בין צה"ל לצבא המצרי וכן חדירות של קומנדו. מצב זה הצריך אותנו בתור טירונים להשתתף באותם גזרות וזה לבין לשלב את אימוני הטירונות. לאחר תקופה מסוימת הועברתי לסיירת  הצנחנים.

לאחר סיום שירות הצבאי המשכתי את שירות המילואים בחטיבת צנחנים במילואים השתתפתי במלחמת יום כיפור וכל שאר המלחמות שהיו לאחר מכן  שרתתי במילואים עד גיל 55.

תמונה 1

ספורט

בתקופת חיי הצעירים מדובר בכיתות א', ב' עדיין לא הייתי מקושר לשום תחום ספורטיבי. המורה שלנו לחינוך גופני היה דוד טבק שהיה מבחרי ספורטאי ישראל בעבר והיה אלוף ישראל, הוא נהג לתת לנו לשחק כדורגל לא הקפיד במיוחד על ענפי ספורט אחרים.

באחד ממשחקי הכדורגל שאני לא הייתי מעורב בו הכדור פגע בי וחדר לשער שלנו (גול עצמי), החברים מקבוצתי צעקו עלי וכעסו אני מאוד נעלבתי ומאז התחלתי להיות פעיל במשחק. ומאז אהבתי לכדור התבטאה בכך שהתחלתי לשחק בכל ענפי הספורט הקשורים למשחקי הכדור ובמיוחד בכדורגל. באותה תקופה ולא כמו היום האגודות היו דואגות לנו לבגדים ונעלים. והתחלתי לשחק בקבוצת הילדים, נערים, נוער ולאחר מכן בנבחרת הנוער של ישראל.

כל זה קרה קרוב לקרת גיוסי לצבא.

הוצע לי כשרות צבאי להיות מדריך ספורט וזאת על מנת שאוכל להגיע לאימונים. אך כאמור אני התגייסתי והתנדבתי להיות בצנחנים, שזה בעצם מנע ממני יכולת השתתפות באימונים.

לאחר שירות הצבאי תקופה קצרה שיחקתי בקבוצת שמשון תל אביב לאחר מכן התחתנתי ופרצה מלחמת יום כיפור שבה הייתי מגויס מעל לשבעה חודשים ברצף. תקופות המילואים התכופות ומשפחתי שגדלה, בעצם מנעו ממני להיות ספורטאי מקצועי. אולם אהבתי לספורט דחפה אותי למקצוע האתלטיקה שם התחלתי בריצה למרחקים. ספורט בעיסוק זה גורם לספורטאי להיות בעל אורך רוח סובלני והרבה כוח התמדה ורצון עז לעסוק בו.

בספורט זה הייתי הולך לתחרויות שונות בין השאר התחרתי נגד ספורטאים מקצוענים בספורט זה אני עוסק עד עצם היום הזה.

תמונה 2
     
תמונה 3

מקצוע

לאחר השירות הצבאי עבדתי שנה כאיש ביטחון במטוסים של חברת אל על.  לאחר מכן התחלתי לעבוד בחברת "אל-אופ" שהייתה שייכת למשרד הביטחון. עבדתי שם כ- 17 שנים ופרשתי. מספר חודשים לא עבדתי ולאחר מכן קיבלתי הצעה מעמותת אילן לבוא לנהל את המפעל המוגן מפעל זה הוא מפעל עבודה לאנשים נכים ומיועד להם. עבדתי שם כ- 7 שנים ולאחר מכן עברתי למפעל מוגן שמעסיק אנשים עם מוגבלויות שהוא דומה למפעל באילן אך משלב בתוכו גם תכנים של הוראה.

הלכתי ללמוד בבית ספר המלמד סוציולוגיה וטיפול באוכלוסייה בפיגור שכלי. זה התחום בו עבדתי עד שפרשתי  לגמלאות.

תמונה 4

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי"

מילון

סוציולוגיה
זהו תחום העוסק בחיי היום יום של האדם.

ציטוטים

”יגעת ומצאת תאמין “

הקשר הרב דורי