מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיים של תרומה, שירות והתנדבות

רני אברהם וסבו ישראל גליטמן
קיבוץ גבעת ברנר
סיפור חייו של ישראל גליטמן רצוף בתרומה שירות והתנדבות.

נולדתי בשנת 1947 בפולין בעיר ז'ורז'ניוב.

עליתי ארצה בשנת 1950 לאחר מלחמת העולם השנייה והתיישבנו בקיבוץ גבעת ברנר עד שנת 1954 ,לאחר מכן עברנו להתגורר בראשון לציון שיכון גורדון , ואז למדתי בבית ספר יסודי בשם גורדון עד כיתה ח' בסוף כיתה ח' עברנו להתגורר בתל אביב והתחלתי את לימודי בתיכון. תוך כדי לימודי בתיכון הצטרפתי לקבוצת הכדורגל ששמה היה גדנ"ע תל אביב ושיחקתי בקבוצה עד גיל .18 החלטתי להפסיק לשחק כדורגל מאחר והייתי צריך להתגייס לצבא בתאריך 15/05/1966 לתקופה של שנתיים וחודשיים .

לצערי תוך כדי השירות הצבאי פרצה מלחמת ששת הימים והוחלט בצבא להאריך את השירות הסדיר לשלוש שנים כך שתאריך השחרור הפך ל 15/05/1969

לאחר השחרור מהצבא הייתי בחופשה של חצי שנה בערך ואז התחלתי ללמוד הנהלת חשבונות סוג ג' והתחלתי לעבוד במוסד שנקרא גחלת ( גמול חיסכון לחינוך תיכון (ולאוניברסיטה) עבדתי תקופה של 5 שנים והחלטתי לעזוב את מקום עבודתי ונגשתי למבחנים לקבלה בבנק דיסקונט עברתי את המבחנים בהצלחה והתקבלתי לעבוד בבנק דיסקונט (15/10/1974) .

סיימתי את עבודתי בבנק דיסקונט ב 02/01/2012 בתפקיד מנהל הבנק את לימודי עברתי תוך כדי עבודה בבנק דיסקונט כולל דיפלומה בבנקאות.

פרשתי מהבנק כשהייתי בן 64 קיבלתי מצווות העובדים מכתב הוקרה לרגל הפרישה שהוא

" לחברינו הפורשים היקרים ! כעת משהגעתם אל רגע הפרידה הגיע הזמן לומר תודה : על נאמנות , שירות ועבודה קשה על שהייתם איתנו עד רגע הפרישה , תרמתם לבנק מכוחכם ומרצכם ועל כך כולנו מודים לכם הייתם איתנו לאורך ימים וכעת אנו נפרדים מחברים. ולמרות שהפרידה קשה רצינו לאחל לכם דרך צלחה ! צאו לדרככם החדשה בקומה זקופה והביטו קדימה בתקווה ובשמחה זכרו כי כעת מתחילים חיים חדשים ועוד נכונו לכם ימים יפים והרבה אתגרים : זה הזמן לעשות למען המשפחה ולמען עצמכם , להתפנות לתחביבים ולכל מה שמעניין אתכם למלא את הזמן רק כי אתם רוצים , אין עוד מוכרחים ואין עוד חייבים. מהיום אתם הבוסים שלכם ורק אתם תקבעו כיצד יראו חייכם …..

מאחלים לכם ימים של בריאות ושמחה ואל תשכחו כי בדיסקונט השארתם משפחה…..

מאיתנו העובדים שלך בבנק"

אחרי פרישתי התחלתי לעסוק בהתנדבויות כגוון עסקתי כמנהל קבוצה במחלקת הנוער הפועל תל אביב בנוסף אני מתנדב בוועד הגמלאים של בנק דיסקונט ומנהל פרויקט שנקרא אוזן קשבת ( דאגה לרווחת הגמלאים של הבנק )ובנוסף אני מבקר של עמותת יד הנקטפים העמותה מטפלת בנושא תאונות דרכים שבהם יש הרוגים. כמובן שההורים השכולים יכולים להגיע לעמותה לקבוצות תמיכה לאחר התאונה לאחר הפרישה חיפשתי תעסוקה התנדבותית ומצאתי מספר מקומות להתנדב בהם

1.מנהל קבוצה במחלקת הנוער של הפועל תל-אביב בכדורגל

2.עדיין מנהל פרויקט של וועד העובדים של בנק דיסקונט

3.עזרה למשפחה תעסוקה עם 7 נכדים

 

 העשרה:

גבעת ברנר הוא מן הקיבוצים הגדולים בישראל, שייך למועצה האזורית ברנר ושוכן מדרום לרחובות וממערב לכביש 40. הקיבוץ נקרא על שמו של הסופר יוסף חיים ברנר.

 

תשע"ו   2016

מילון

גחלת
גמול חיסכון לחינוך

ציטוטים

”אחרי פרישתי התחלתי לעסוק בהתנדבויות“

הקשר הרב דורי