מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיים בלי אבא

אני וסבי עם השעון
סבי הבן הגדול, אימו ואחיו הקטן
סיפור חייו של ילד בלי אבא

שמו של סבי הוא מאיר. נולד בארץ ישראל בירושלים בשנת 1947. בילדותו גר באזור, ישוב ליד חולון.

אביו נפל במלחמת השחרור בקרב בכפר עציון, כשהיה בן פחות משנה.

הקרב על גוש עציון: "הקרב על גוש עציון החל בראשית מלחמת העצמאות, מיד עם ההכרזה על תוכנית החלוקה ב-29 בנובמבר 1947, והסתיים ב-14 במאי 1948, יום הכרזת העצמאות, עם נפילת הגוש כולו בידי כוחות הלגיון הערבי. שיאו של הקרב היה ב-13 במאי 1948, בקרב על קיבוץ כפר עציון שבו נהרגו 127 מתושבי הקיבוץ ומגיניו, רבים מהם נרצחו לאחר שנכנעו[2]. בקרבות גוש עציון נהרגו בסך הכל 242 חברים ולוחמים ישראלים". (ויקיפדיה).

בילדותו בבית ספרו היו כ30 ילדים בכל כיתה. בכיתתו היה בין היחידים שלא היו להם אבא. בילדותו הם היו משחקים כל מני משחקים למשל: מחבואים, תופסת, דגלים, מחניים,פינפונג ועוד.. חלק מהמשחקים משחקים עד היום!

כשגדל  והפך לנער היה בתנועת בני עקיבא ואפילו הפך להיות מדריך! בימי הדרכתו היה מדריך של סבתי רבקה (ז"ל) וכך הכיר אותה. בשנת 1970 התחתן איתה והם הולידו את משה (אבי) ויפעת. בשנת 1978 רבקה נפטרה והשאירה אחריה בעל ושני ילדים.

בשנת 1980 הגיעה חגיגה חדשה! מאיר מתחתן עם יוכי, שלה יש 2 ילדים מבעלה הקודם. לאחר כמה שנים יוכי הולידה את בנה המשותף עם מאיר יוני שמו ויש להם 5 ילדים: משה יפעת מירב ישי ויוני.

כשסבא היה בצבא הוא השתתף במבצע ליטני בלבנון והדריך בחיל רפואה.

"מבצע ליטני (כינויו הצבאי של המבצע היה אבי החכמה) הוא מבצע צבאי שנערך בחודש מרץ 1978 ובו חדר צה"ל לחלקה הדרומי של לבנון עד לנהר הליטני, והחזיק בשטח זה במשך כשלושה חודשים, עד לנסיגתו חזרה לגבול הבינלאומי. מטרת המבצע הייתה לפגוע בתשתיות ארגוני הטרור הפלסטינים בדרום לבנון, ובכך להפחית את פעילותם כנגד מדינת ישראל ואזרחיה". (ויקיפדיה).

כמה ימים לפני שנפטרה אימו של סבי, יוכבד, היא קראה לו וסיפרה לו שיש ארגז שבו יש כל מני דברים של אביו. כעבור כמה ימים היא נפטרה. סבי זכר את מה שאמרה אימו והלך לארגז והיו בו תפילין, סידורים וכל מני חפצים של אביו אבל לעיניו בלט שעון עתיק כיום בין 70! הוא תרם את התפילין והסידורים ואת השעון שמר לעצמו. עד היום השעון אצלו ובזכות הפרוייקט הסיפור על השעון התגלה  למשפחתי שלא ידעה עליו דבר

הזוית האישית

מאיר: נהנתי מאוד מהמפגשים. אני מאחל לתאיר שתהיה ציונית ומאמינה.

תאיר: היה מאוד כיף עם סבא.

מילון

ציונות
להיות מאמין ואוהב את ארץ ישראל

מבצע ליטני
מבצע ליטני (כינויו הצבאי של המבצע היה אבי החכמה) הוא מבצע צבאי שנערך בחודש מרץ 1978 ובו חדר צה"ל לחלקה הדרומי של לבנון עד לנהר הליטני, והחזיק בשטח זה במשך כשלושה חודשים, עד לנסיגתו חזרה לגבול הבינלאומי. מטרת המבצע הייתה לפגוע בתשתיות ארגוני הטרור הפלסטינים בדרום לבנון, ובכך להפחית את פעילותם כנגד מדינת ישראל ואזרחיה.

ציטוטים

”בזכות פרוייקט הקשר הרב דורי סיפור השעון התגלה למשפחה“

הקשר הרב דורי