מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של סבתא סבטלנה

אני וסבתי סבטלנה
תמונה זו צולמה לפני עלייתי לכיתה א

שמי סבטלנה פיכמן ,נולדתי ב-10.2.1950 בבלרוסיה בעיר רוגצוב  חמש שנים לאחר מלחמת העולם השנייה. כשנולדתי אבא שלי הלך לרשום אותי במשרד הפנים בשם שיינה, אך הפקידה אמרה לאבי שהשם הזה אינו מתאים לילדה רוסייה. והציעה את השם סבטלנה שפירושו אורה, וכך קיבלתי שם נוסף בעברית. אני הבכורה במשפחה, הינו שלושה ילדים. כבת בכורה הרגשתי שיש לי אחריות גדולה על האחים שלי. במהלך כיתה ט' עברתי לגור עם הדוד שלי בעיר ריגה, ולאחר סיום בית הספר המשכתי במכון הפוליטכני. חודש לפני שעליתי ארצה בשנת 1995 נפטר בעלי והגעתי לכאן עם שני בניי. נוסף לפטירתו של בעלי הייתי צריכה להתמודד עם ההתאקלמות בארץ חדשה, שפה חדשה וכדומה .

התחביב העיקרי שלי מהילדות קשור לספורט, אני מאוד אוהבת פעילויות ספורטיביות. האירוע שאני הכי זוכרת מהילדות זה יום ההולדת השש עשרה שלי. בגלל שקיבלתי שרשרת פנינים, מאוד שמחתי לקבל את המתנה. האירוע שאני זוכרת מגיל ההתבגרות היה חצי עצוב וחצי שמח. מסיבת סיום התיכון, קיבלתי לכבוד האירוע שמלה בצבע כחול מנצנצת ששלחו לי אותה מישראל. אבל באותה מסיבה הייתי גם עצובה כי נפרדתי מהחברים שלי והמורים שמאוד אהבתי.

מקום העבודה הראשון שלי היה מנהלת כוח אדם באחד המפעלים בברית המועצות . בחרתי במקצוע זה כי הנושא מאוד עניין אותי , מאוד נהנתי מעבודתי שם ,עסקתי במקצוע זה 18 שנה .

הזוית האישית

טלי פיכמן: נהנתי לראיין את סבתי ולשמוע על עברה דברים חדשים שלא ידעתי לפני כן.

מילון

המכון הפוליטכני
מוסד אקדמי ללימודי הנדסה.

ציטוטים

”התחביב העיקרי שלי מהילדות קשור לספורט , אני מאוד אוהבת פעילויות ספורטיביות.“

הקשר הרב דורי