מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיה את חיי בהנאה

בביקור בבית התפוצות
חתונתה של רחלי 1975
לא לעצור לרגע

שמי רחלי פריגוזין, נולדתי ב- 29.9.52 במרוקו. עליתי לישראל בשנת 1956 בגיל 3. הורים שלי סיפרו סיפורים רבים על עלייתם לארץ. ההורים שלי סיפרו שבמרוקו גרו בשכונה עם ערבים. הם עזרו אחד לשני והיה להם טוב ביחד, אבל הם תמיד חלמו על הארץ. כשהגיעו לארץ מאוד התאכזבו. לא היה חשמל ומים, והיה מאוד קשה. הגענו לאשקלון למעברה בשכונת שמשמון. בית  קרקע  ולידו עץ תאנה. אבי הרכיב על העץ נדנדה. בשכונה היו הרבה ילדים. כל היום שחקנו ברחוב היה לנו כיף. בילדות הייתי משחקת קלס, קפיצה בחבל, מחבואים, חמש אבנים. המשחק האהוב עליי בילדותי היה קפיצה בחבל. זיכרון הילדות שלי הוא שהיינו עולים מהמעברה לשיכון, לבית משותף עם הרבה ילדים.

למדתי בבית ספר יסודי באשקלון. 8 שנים לאחר מכן התחלתי לעזור להורים, למדתי כמה קורסים בערב. לא למדתי מקצוע מסוים. עבדתי בכל מיני עבודות.

יש לי 5 אחים ו- 6 אחיות: אושרת בת 70, מזל בת 68, יפה בת 66, רחל בת 64, סילביה בת 62, ציונה בת 60, אתי בת 58. חמישה אחים: חיים בן 67, דוד בן 61, משה בן 59, מוטי בן 54, מאיר בן 51.

אני אוהבת לטייל בארץ, ולבשל מאכלים של כל העדות. משפחתה אוהבת דגים בגריל. המאכל האהוב עליי הוא מרקים בחורף. אני לרוב נמצאת מחוץ לבית. אוהבת להעסיק את עצמי מחוץ לבית, כל פעילות. לאחרונה מטפלת בבעלי ואנחנו מטיילים ביחד.

יש לי שלושה ילדים: חיים בן ,41 כרמית בת 37 ושרית בת 34. הילדים לא נשואים.

הזוית האישית

המשחק האהוב עליי בילדותי היה קפיצה בחבל.

מילון

עץ תאנה
תְּאֵנָה (שם מדעי: Ficus carica; פיקוס התאנה), היא עץ ממשפחת התותיים. העץ נשיר, ומגיע לגובה 3–10 מטרים. אחד משבעת המינים שנשתבחה בהן ארץ ישראל.

ציטוטים

”ההורים תמיד חלמו לעלות לארץ. “

הקשר הרב דורי