מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיה ארקיס – גרין – האחיינית של דוד בן גוריון

שחר רוטשילד נועם צפדיה ועידן
התלמידים במפגשים עם חיה ארקיס
אני הדפסתי את הצהרתו על מדינת ישראל

קשר רב דורי, התלמידים: שחר רוטשילד, נועם צפדיה ועידן חי נפגשו השנה עם חיה ארקיס. במפגשים ספרה חיה לתלמידים על חייה. התלמידים העלו חלק מחוויות הזכורות לה.

חיה ארקיס נולדה בשנת 1929, בעיר פלונסק שבפולין. היא עלתה לארץ ישראל בשנת 1935. החיים שלה שהיו מעניינים מאוד, היא האחיינית של דוד בן גוריון !!

חיה למדה בביה"ס "לדוגמה". הי מספרת: "עזרתי לאבי  בעבודתו בקיוסק שלו שנקרא: "הקיוסק של גרין". הקיוסק שהיה ממוקם ליד שדרות נוראדו. בתל אביב

דוד בן גוריון – ויקיפדיה

תמונה 1 

 החגים במשפחת גרין

בחג ט"ו בשבט, אני זוכרת שהבאתי תמיד לבית עציץ  עם צמח מהבית ספר. 

בחג פסח ערכנו "סדר פסח", כל פעם אצל מישהו אחר. היינו מחביאים את האפיקומן ומנסים למצוא אותו.

בחג פורים הייתי מתחפשת בכל שנה , בכל פעם למשהו אחר לדוגמה: פעם לרקדנית, ליצנית.

בחג בשבועות היינו לובשים חולצות לבנות ושמנו זרים על הראש ובידנו לקחנו טנא עם פירות וירקות.

בחג ראש השנה , כמנהג החג אכלנו תפוח בדבש.

הבילויים במשפחת גרין

בקיץ הלכנו בעיקר לים והלכנו לבקר דודים שלנו שתמיד ניגנו ושרו. הייתי מבקרת גם את דודי, דוד בן גוריון וגם את סבי, אבא של בן גוריון.

 

רגעים הסטוריים במשפחת גרין

אני הדפסתי את הצהרתו על מדינת ישראל

הקשר הרב דורי – הזוית האישית

התלמידים: שחר רוטשילד, נועם צפדיה ועידן חי מספרים על התכנית: "היה לנו מעניין, במפגשים עם חיה ארקיס. למדנו ממנה המון על דוד בן גוריון וראינו תמונות של דוד בן גוריון, שהיא הראתה לנו.

תמונה 2

תמונה 3 

התלמידים במפגשים עם חיה ארקיס

 העשרה

דוד בן גוריון: "דוד בן-גוריון (גרין) להאזנה (מידע · עזרה) ‏(16 באוקטובר 1886, י"ז בתשרי תרמ"ז – 1 בדצמבר 1973, ו' בכסלו תשל"ד) היה איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ במשך עשור ומחצה עד 1963 כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה ממנהיגי תנועת העבודה".

שדרות נורדאו: "שדרות נורדאו הוא שמה של שדרה בעיר תל אביב הקרויה על שמו של ד"ר מקס נורדאו, סופר ומנהיג ציוני. שדרות נורדאו היא השדרה הצפוניות ביותר במכלול השדרות שחוצות את תל אביב שמדרום לנחל הירקון לרוחב. השדרה מתחילה מרחוב הירקון בשולי גן העצמאות, במקום בו עמד מלון שרתון הישן, ומסתיימת ברחוב אבן גבירול, סמוך לכיכר "הקסטל". רחוב הממשיך את שדרות נורדאו הוא רחוב חוני המעגל, הנמשך עד רחוב לואי מרשל".

תשע"ו

מילון

דוד בן-גוריון
דוד בן-גוריון (גרין) להאזנה (מידע · עזרה) ‏(16 באוקטובר 1886, י"ז בתשרי תרמ"ז – 1 בדצמבר 1973, ו' בכסלו תשל"ד) היה איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ במשך עשור ומחצה עד 1963 כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה ממנהיגי תנועת העבודה.

שדרות נורדאו
שדרות נורדאו הוא שמה של שדרה בעיר תל אביב הקרויה על שמו של ד"ר מקס נורדאו, סופר ומנהיג ציוני. שדרות נורדאו היא השדרה הצפוניות ביותר במכלול השדרות שחוצות את תל אביב שמדרום לנחל הירקון לרוחב. השדרה מתחילה מרחוב הירקון בשולי גן העצמאות, במקום בו עמד מלון שרתון הישן, ומסתיימת ברחוב אבן גבירול, סמוך לכיכר "הקסטל". רחוב הממשיך את שדרות נורדאו הוא רחוב חוני המעגל, הנמשך עד רחוב לואי מרשל.

ציטוטים

”החיים שלה שהיו מעניינים מאוד, היא האחיינית של דוד בן גוריון !! “

הקשר הרב דורי