מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חזון שהיה למציאות וגאולה

עם אשתי ואליה, נכדי
משפחתי בילדותי
בן לאנשי העלייה השנייה

שמי יעקב פישל. הוריי היו מאנשי העלייה השלישית. הם עלו לארץ בשנת 1926. אמא עבדה בקטיף בפרדסי זיכרון יעקב, ואבי עבד בסלילת כביש טבריה-צמח.

נולדתי בתל אביב בשנת 1937 כשהארץ נקראה "פלשתינה", בימי שלטון הבריטים בארץ. זכור לי כי גרנו בצריף עץ ליד כיכר דיזנגוף בתל אביב, ובהיותי כבן עשר, ביחד עם ילדים אחרים בני גילי, הדבקנו כרוזים מטעם מחתרת אצ"ל כנגד הבריטים. לפעמים, כשהיינו נתפסים בשעת מעשה, היינו חוטפים מהבריטים מכות ובעיטות.

בשנת 1948 בחודש מאי בתאריך ה' באייר תש"ח, הכריז דוד בן גוריון ממנהגי הישוב על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. באותו זמן שבע מדינות ערב פלשו לישראל והתחילה מלחמת השחרור.

עם סיום לימודיי, בבית הספר העממי, הצטרפתי לתנועת הצופים.

סיימתי את לימודיי בתיכון מקצועי בת"א, ונסעתי להתארח בבית בן דודי בקיבוץ "נירים" שבנגב המערבי מול רצועת עזה.  בקיבוץ עברתי הכשרה כבוקר עם עדר בקר לבשר. רכבתי על סוס כמו קאובוי אמריקאי.

ב-1954 התגייסתי לצה"ל. הצטרפתי לגרעין של צעירים מבאר-יעקב, נס ציונה ות"א. יחד הקמנו יישוב חדש בארץ ישראל: חוות בוקרי לכיש, בית- ניר. נשלחתי גם לקורס קצינים בצה"ל.

בשנת 1964 סיימתי קורס מורי דרך מטעם משרד התיירות, ומאז ועד לאחרונה אני משמש כמדריך טיולים לתיירים מחו"ל, וכן כמרצה בלימודי ארץ ישראל לחוגים של מתעניינים. אני רואה בכך שליחות ישראלית- ציונית. כקצין בצה"ל השתתפתי בחמש מלחמות: מבצע קדש, מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום כיפור, ומבצע שלום הגליל. סיימתי שרותי במילואים בדרגת רס"ן.

בחיי האזרחיים התנדבתי למשטרת ישראל וראיתי בכך שליחות והתנדבות לטובת הקהילה. אני מאמין שהדור הצעיר ייקח על עצמו את המשימה.

מדינת ישראל עד עולם!

 

 

הזוית האישית

סיפורו של יעקב תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס "רמב"ם" בהרצליה, בהדרכת המורה המלווה טלי

מילון

מחזון להגשמה
תהליך בו קיים חלום, חזון, יעד - ומגשימים אותו

ציטוטים

”אם יש מטרה, תהיה הגשמה“

הקשר הרב דורי