מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוכמת עבר

סבא מנגן בגיטרה
סבא ואני
ארועים בחייו של סבא

נולדתי ב-כ"ה בכסלו תרצ"ז, בתאריך לועזי, 18/12/1938. "נולדתי ב-ת"א בבית חולים הדסה."   יש לי 3 אחיות.

זכרונות ילדות

שהייתי ילד אהבתי לשחק " חמש אבנים" אני אהבתי במיוחד לייצר עפיפונים וכמעט בכל יום אני ומשפחתי הלכנו לים. הייתי נער אהבתי לשחק. שיחקתי עם חברי מול ביתו של דוד בן גוריון, ברחוב "קרן קיימת לישראל". כשדוד היה נח, אשתו פולה הייתה יוצאת ומבקשת שנהייה בשקט. לאחר מותו הרחוב נקרא על שמו:" שדרות בן גוריון"

בגיל 14 שגרנו בבית הקבע שלנו סוף סוף  גידלתי יוני דואר. רכבתי עם חבר שלי חבר מת"א לרחובות לשחרר את היונים, והם הגיעו הביתה עוד לפנינו. בכיתה א-ב למדתי בביה"ס "שחר" כיתה ג-ו למדתי בביה"ס "תל נורדו". בכיתה ט-יא למדתי בביה"ס "מקס פין". פינוי בתי ספר נובעים משינוי מקומות מגורים.

היו לי שני חברים טובים הראשון שמו עזריאל הוא היה שחקן תיאטרון בעיקר בתיאטרון חיפה. כיום הוא מפיק הצגות לילדים. החבר השני שמו "יצחק" אבל כולם כינו אותו איזק. הוא התחיל כמדריך בגדנ"ע  ואחר כך היה מורה בביה"ס לחינוך מיוחד ואז הפך למנהל מוסד לאנשים עם צרכים מיוחדים.

כל משחקי הרחוב שהיו קיימים אז כגון: מחבואים, תופסת, הנדס אפ (ידיים למעלה), כדור רגל שהכנו מסמרטוטים, העפנו עפיפונים, שיחקנו בגולות ומחניים. אספנו כסף כמה חברים וקנינו כדור משותף ובכל פעם שהכדור היה נקרע אני הייתי זה שתופר אותו. בתור ילד אהבתי לאכול מאפים ממולאים בבשר, גבינות או תרד כשאמי הייתה מכינה כל יום שישי בבוקר. אהבתי לאכול גם ממולאים מעלי גפן שצמחו לנו בגינה.

הכרזה על הקמת מדינת ישראל

אירוע משמעותי בחיי שהיה בילדותי הוא הקמת מדינת ישראל. הייתי בן תשע וחצי, בבתים לא היה רדיו אז האנשים היו מתרכזים באלנבי ליד שוק הכרמל וכל ערב היו מאזינים וממתינים להכרזת האום. פעמים רבות הדיונים נדחו והיו חוזרים הביתה עצובים עד שיום אחד הם הכריזו על הקמת מדינת ישראל. אבא שלי בא מהר הביתה לקח אותנו ורצנו למרכז לחגיגות, במשך כל הלילה שרנו וחגגנו והשמחה הייתה רבה מאוד. מה שקרה אחר כך היה מלחמת השחרור (בשנת 1948) היות וגרנו בבית בבעלות ערבים בגבול יפו ת"א הבית הופצץ והינו פליטים תקופה מסוימת.

הזוית האישית

סבא אהרון: למדתי להסתכל על דברים בצורה שונה ולהבין שאפשר לחיות חיים שמחים ומלאים ללא הסחות דעת וליהנות מהחיים פשוטים.

מילון

טיארות
עפיפונים

ציטוטים

”איזהו עשיר השמח בחלקו“

הקשר הרב דורי