מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חווית מלחמת יום הכיפורים של נילי

אני וסבתא
סבתא צעירה
מה שעבר עליי במלחמת יופ כיפור

מלחמת יום כיפור

ב 6 לאוקטובר 1973 ביום כיפור פתאום ראינו שמכוניות נוסעות בכביש ולא הבנו מה קרה. לפתע צלצל הטלפון בבית בעלי אבי הרים ונדהם לשמוע שפרצה מלחמה והוא חייב להתגייס דחוף. ואני נשארת בבית לבד עם שתי בנות גלית הייתה היית שנתיים ושירלי ז"ל הייתה בת שלושה חודשים.

בשעות הערב נשמעה אזעקה והיינו צריכים לרדת למקלט ואני לקחתי את הקטנה עם שמיכה על הידיים והשמיכה הסתבכה לי ברגליים וכמעט שהתגלגלתי מכל המדרגות. וגלית ירדה לבד ברגל.

אני מאוד פחדתי והייתי מאוד בלחץ.

לאחר שבוע שלא שמעתי מבעלי שום דבר ממנו הלכתי ברחובות וכל חייל שראיתי שאלתי אולי הוא ראה את אבי פיטובסקי לא ידעתי למי לפנות ומה לעשות כל יום הייתה לנו אזעקה ורק אחרי שלושה שבועות שלא שמעתי שום ידיעה. לפתע התקשרה ציפי שביט וככה אמרה: היי זו ציפי שביט יש לך ד"ש מבעלך הופעתי בסיני ובעלך מסר לך ד"ש חם והוא מסר שהוא חיי והכל בסדר. פתאום דפיקה בדלת והוא מופיע כולו מלוכלך שיער ארוך נראה ממש מפוחד בטראומה ומספר שרוב הגדוד נהרג במלחמה וגם המגד שלו אסף יגורי ז"ל נשבע בשבי המצרי ולכן שחררו את כל החיילים שנשארו בחיים הביתה כי לא נשארו כמעט מי שילחם.

בעלי שהיה הבן אדם הכי מצחיק בעולם הפסיק לחייך והוא היה ממש בטראומה. ב 24 לאוקטובר סיום המלחמה ושוב לאחר חודשיים הוא הלך למילואים וצרפו אותו לגדוד אחר ואי הייתי צריכה להישאר עם שתי בנותיי אצל הוריי כי לא הייתי מסוגלת להישאר לבד בבית ועד היום יש לי פחדים להיות לבד בבית.

הזוית האישית

סבתא נילי בתכנית הקשר הרב דורי עם נטע.

מילון

טראומה
פחד שנוצר ממקרה נוראי

ציטוטים

”לא הייתי מסוגלת להישאר לבד בבית ועד היום יש לי פחדים להיות לבד בבית.“

הקשר הרב דורי