מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוויית בת-המצווה של סבתא מהין

אילור וסבתא מהין
סבתא מהין בצעירותה
שמי מהין, נולדתי בפרס בעיר קרמנשה בשנת 1959 ועלינו לארץ בשנת 1960 הגענו לפרדס-חנה ואנו גרים שם עד עצם היום הזה. חוויות רבות זכורות לי מאותה תקופה אך ישנה חוויה אחת שמאוד ריגשה אותי אז ומרגשת אותי עד היום כאשר אני נזכרת בה,

אירוע בת המצווה שלי אותו חגגתי בשנת 1970

כאשר הייתי בת 12 אימי החליטה לחגוג לי בת מצווה בחצר הבית ולהזמין את כל ילדי הכיתה. באותם ימים לפני 40 שנה כמעט ולא חגגו מצווה!

הייתה זו תקופה שמאופיינת בקשיים כלכליים, אימי תכננה והתכוננה לאירוע כמעט חודש, בלא ידיעתי, ביום האירוע היא שלחה אותי לדודתי עד שעות הערב כביכול לבלות את יום הולדתי בקרב בני דודיי.

כאשר חזרתי הביתה לא האמנתי למראה עיניי, בחצר הבית היו שולחנות ערוכים בכל טוב ומנורות מכל הצבעים האירו את החצר, הרגשתי בעננים שאמא שלי, ז"ל, ארגנה כזאת מסיבה והזמינה את כל ילדי כיתתי וחבריי מהשכונה, וכמובן את מורתי. הכיבוד שריגש אותי ואת חבריי היה בקבוקי הגזוז הקטנים שחולקו לכל ילד והזיכרון הזה מוביל אותי בהתרגשות עד היום.

זאת מסיבה שלא אשכח אותה כל ימי חיי.

 

כיום אני אמא ל-2 בנות. בעוד כ-4 חודשים נכדתי אילור חוגגת בת מצווה ואני מאושרת להיות חלק בלתי נפרד מהאירוע שלה.

ההבדל מאותם ימים שחגגתי בת 12 לחגיגות היום הוא פער עצום. אז חגגו בחצר הבית, בפשטות ובצנעה ואילו כיום חוגגים באולם מפואר.ונדמה שאז המשפחתיות קיבלה משמעות אחרת , הרבה יותר מלוכדת וחמימה.

מילון

גזוג
משקה תוסס, עם גזים.

ציטוטים

”הכיבוד שריגש אותי ואת חבריי היה בקבוקי הגזוז הקטנים שחולקו לכל ילד.“

הקשר הרב דורי