מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוויות עם סבא וסבתא

סוחטים את הענבים לתוך חבית
במסגרת תכנית הקשר הרב דורי
פעילויות מהנות עם סבא וסבתא

האהבה לים

סבא תמיד סיפר על הילדות שלו בים, מכיוון שסבא גר קרוב לים הייתה לו ההזדמנות לחוות את היופי שבים. את הצבעים של הים שמשתנים בהתאם למזג אוויר או בהתאם לעונות השנה או אפילו בין בוקר צהריים וערב, מרהיבה במיוחד השקיעה. צבעי הים מושפעים מקרינת השמש ומהשמיים הבהירים או המעוננים. הראות מהיבשה לים משתנה בהתאם ללחות באוויר, כשהלחות גבוהה יש אובך ואז אנחנו לא רואים את האופק או את האניות השטות או את החופים ממול.

הים תמיד יפה מרהיב ומקסים גם כשהוא רועש וגועש עם הרבה גלים גבוהים וגם כשהוא שקט ורגוע. הים הוא אוצר של הטבע יש בו צמחים שונים יש בו דגים יפים ועוד יצוריי ים צבעוניים ויפים דברים אלו הקסימו גם אותי ועניינו אותי. התחלתי לסייר עם סבא בים ואז גיליתי שחוץ מלהתרחץ בים יש עוד הרבה פעילויות שניתן לעשות כגון: לחפש יצוריי ים במים רדודים שם מצאתי דגיגונים בבריכות מים קטנות, כיוון שחם ויש הרבה אוכל וזה בית הגידול שלהם עד שהם יוצאים לים הגדול. כמו כן מצאתי שם סרטנים למיניהם, קונכיות וצדפים. גם יותר עמוק בים, מצאנו שושנת ים אדומה, מלפפוני ים, כוכבי ים ועשבי ים ואצות.

תוך כדי הטיולים שלי בים עם סבא שלי, סיקרן אותי הדייג, אז ביקשתי מסבא שיקנה לי מקל עם מכונה – חכה וככה התחלתי ללמוד לדוג. סדרתי קרסים פיתיונות בעיקר פיתות ולמדתי להטיל את החכה למים למרחק ואז התחלתי גם לדוג דגים בעיקר דגי בורים וארסים. כפי שהבנתם הים הוא יפה ומרתק ומעניין ואפשר ללמוד דרכו המון דברים.

חוויה משותפת עם סבא שלי חובב היין

סבא שלי חובב יינות מכין יין בבית ואני נהנה לשתף אתו פעולה בנושא יוצאים לבציר ומכינים יין.

סוחטים את הענבים לתוך חבית

תמונה 1

הזוית האישית

הייתי רוצה לאחל יותר פעילות אחד עם השני להפגש יותר ושנתמלא אהבה.

מילון

אובך
כשלא רואים טוב ויש הרבה אבק באוויר

ציטוטים

”אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים“

הקשר הרב דורי