מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוויות ילדות של כרמלה בת ה – 92 ממשען

כרמלה במפגש עם התלמידים
תלמידים במפגש עם ותיקים ממשען
הילדות של כרמלה

תכנית הקשר הרב דורי עם אזרחים ותיקים מהדיור המוגן משען. התלמידה גל מונינה  נפגשה עם כרמלה ושמעה את סיפוריה. גל, מביאה את סיפורה: "הילדות של כרמלה"

משפחתה של כרמלה

כרמלה שימשוני  בת 92, גרה בבית הדיור המוגן במשען. היא נולדה בשנת 1924 בתל אביב כרמלה סיפרה לי על חוויות הילדות שלה. הוריה של כרמלה עלו מרוסיה, אבא שלה עלה לישראל בשנת 1914 ואמא שלה עלתה לישראל בשנת 1922. לכרמלה היה אח צעיר ממנה בשנתיים.  כרמלה התחתנה בשנת 1947ובנם נולד בשנת 1948. בשנת 1950 היה עברה לגבעת שמואל ונולד לה ילד נוסף בשנת 1955.

משחקי הילדות

כרמלה מספרת שבילדותה היא שיחקה בעיקר במשחקי חוץ. הם שחקו בחצר מחוץ לבית במשחקים שונים כמו: קלאס, 5 אבנים, הקפות, שלום אדוני המלך, מחבואים, קפיצה בחבל ומשחק שנקרא חמור ארוך.

הקשר הרב דורי – הזוית האישית

גל מונינה אומרת. "היה לי מאוד מעניין להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי להפגש עם כרמלה ולשמוע את סיפורה".

העשרה

קלאס: "קלאס הוא משחק ילדים. מקורו של המשחק בבריטניה שבתקופת האימפריה הרומית החיילים הרומיים היו צריכים לרוץ בשדה הקרב עטויים שריון מלא, והאמינו כי משחק בקלאס ישפר את תפקוד רגליהם. במאה העשרים נפוץ המשחק בעיקר בקרב בנות".

משען: "משען היא רשת הדיור המוגן הגדולה בישראל, החברה מנהלת 9 בתי דיור מוגן בפריסה ארצית רחבה, מעסיקה כ-1,200 עובדים ומשרתת כ-4,900 דיירים. הרשת מנהלת גם שלושה כפרי ילדים המיועדים לילדים ונוער במצוקה. הכפרים הם בית אפל, כפר אונים, וכפר עלומים". ויקיפדיה

מורה מוביל תכנית יוני קונר

תשע"ו

מילון

קלאס
"קלאס הוא משחק ילדים. מקורו של המשחק בבריטניה שבתקופת האימפריה הרומית החיילים הרומיים היו צריכים לרוץ בשדה הקרב עטויים שריון מלא, והאמינו כי משחק בקלאס ישפר את תפקוד רגליהם. במאה העשרים נפוץ המשחק בעיקר בקרב בנות".

משען
משען היא רשת הדיור המוגן הגדולה בישראל, החברה מנהלת 9 בתי דיור מוגן בפריסה ארצית רחבה, מעסיקה כ-1,200 עובדים ומשרתת כ-4,900 דיירים. הרשת מנהלת גם שלושה כפרי ילדים המיועדים לילדים ונוער במצוקה. הכפרים הם בית אפל, כפר אונים, וכפר עלומים.

ציטוטים

”כרמלה מספרת שבילדותה היא שיחקה בעיקר במשחקי חוץ“

הקשר הרב דורי