מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוויות ילדות ונעורים של סבתא אסתר

סבתא שלי
סבתא אסתר עם אמה
כמו לכל סבתא, יש גם לי סיפורים וחוויות מילדותי, משנות הנעורים ומהשנים שאחר כך. בחרתי לשתף אתכן בשני אירועים

שמֵחה ומודה לקב"ה שזיכה אותי להיות סבתא לנכדתי המקסימה דיני רוזנפלד שתחיה (ולעוד נכדים ונכדות נהדרים).

אני אסתר רוזנפלד לבית בן שחר, נולדתי בתל אביב להוריי: הרב אורי בן שחר ז"ל ולאמי מורתי מרת רבקה שתחיה לאיוש"ט. גדלתי והתחנכתי בתל אביב, וגם שנה אחת במושב ברוש שבנגב, לשם נשלח אבי כדי להקים בי"ס חב"ד. כשהייתי בת שתיים עשרה, עברה משפחתנו לגור בכפר חב"ד. ומאז, אני בכפר – בעיר הבירה של חב"ד בארץ הקודש. כאן למדתי ולימדתי, כאן נישאתי וגידלתי ב"ה את ילדיי, וכאן אני שמחה לארח אותם עם ילדיהם, נכדיי.

כמו לכל סבתא, יש גם לי סיפורים וחוויות מילדותי, משנות הנעורים ומהשנים שאחר כך. בחרתי לשתף אתכן בשני אירועים, אף שהיום הם רחוקים מאוד מלגרום התרגשות כל כך גדולה.

היום כמעט בכל בית אפשר לראות סרטי וידאו מהתוועדויות של הרבי או מחלוקת דולרים, לראות את הרבי ולשמוע. כשהייתי נערה, לא הייתה כלל אפשרות כזו, אפילו לא בדמיון. החֶסר הזה והגעגועים לשמוע את הרבי, הביאו אנשים נמרצים להקים את "מוסד" ה"שידורים". כשהייתה התוועדות אצל הרבי ביום חול, לרגל י"ט כסלו או פורים, או מועדים אחרים – היו מתקשרים ל- 770, ובאמצעות הטלפון היו שומעים בשידור חי את ההתוועדות של הרבי. בערך בשלש לפנות בוקר היה עובר רכב ברחובות הכפר וצופר ומעיר את התושבים. כבר ידענו: הצפירות האלה מבשרות שיש שידור מהרבי. מיהרנו להתנער מהחלומות ומקורי השינה ולהתארגן ללכת לישיבה לשמוע את השידור מההתוועדות. החוויה לשמוע את המאמרים והשיחות בקולו של הרבי בזמן אמת הייתה גדולה ומרגשת. השתדלתי להתרכז ולא להפסיד שום מילה, ולכתוב מהר מהר את דברי הרבי. שמורות אצלי מחברות מההתוועדויות האלה, והשיחות שכתובות בהן חרוטות אצלי יותר. הלוואי שנזכה מהר ומיד לשמוע שוב את דברי הרבי בזמן אמת.

אני רוצה לספר לכם על חוויה נוספת, חד פעמית, שהשנה – תשע"ז – היא בת חמישים!

מלחמת ששת הימים פרצה בכ"ו אייר תשכ"ז. בכ"ח אייר שוחררה בעזרת ה' ירושלים העתיקה והכותל המערבי, שהיו עד אז במשך תשע עשרה שנים בידי הירדנים. שבוע לאחר מכן, בחג השבועות, שהינו כל המשפחה בעיה"ק ירושלים אצל קרובי משפחה. בבוקרו של חג צעדנו אל הכותל המערבי, ששוחרר זה עתה. פחות משבוע מסיום המלחמה, כך שהדרכים היו מאובקות, משובשות והרוסות, אבל השמחה וההתרגשות הרקיעו שחקים.

כמובן לא היה עדיין שילוט כיצד להגיע לכותל, ונעזרנו בחיילים שניצבו לאורך הדרך וכיוונו אותנו. הם זכו להרבה גילויי אהבה ואפילו הערצה מהצועדים אל הכותל. הדרך אל הכותל עברה כמעט בריצה – כדי להגיע מהר ככל האפשר. עם זאת, מפעם לפעם פצחו ההמונים בריקודים. רחבת הכותל הייתה חולית ומאובקת וקטנה בהרבה מכפי שהיא כיום. מעגלים מעגלים מילאו את הרַחבה (הלא רֽחבה בכלל), ומי שלא רקד פילס לו דרך אל האבנים הקדושות, להודות לקב"ה על הניסים ולבקש את הגאולה השלמה ובנין בית המקדש השלישי.

היום, חמישים שנה אחרי, אני מתפללת ומאחלת לכל עם ישראל, שנראה בקרוב ממש נסים ונפלאות בביאת משיח צדקנו ובבניין בית המקדש השלישי.

הזוית האישית

היום, חמישים שנה אחרי, אני מתפללת ומאחלת לכל עם ישראל, שנראה בקרוב ממש נסים ונפלאות בביאת משיח צדקנו ובבניין בית המקדש השלישי.

הנכדה דיני עם סבתא אסתר וסבתא רבקה

תמונה 1

מילון

מוסד השידורים
אינו אלא חדרון צר בסוף המסדרון בקומת הכניסה של 770. החדר הזה הוא גם סיפורו של WLCC - "מרכז שידורי חב"ד", המקום ששימש במשך עשרות שנים כנקודת קשר בין הרבי וחסידיו.בתאריך י' שבט של שנת תש"ל (1970), לקראת ציון מלאות עשרים שנים מאז החל הרבי להנהיג את החסידות, עלתה יוזמה ליצור שידור טלפוני של ה"התוועדות" (מעמד בו נושא הרבי דברים בפני הקהל) למספר מוקדים ברחבי תבל. הרעיון זכה לאישורו של הרבי, ויצא לדרך.שלושה בחורים צעירים בעלי חוש ביצועי וטכני מפותח נטלו על עצמם את עול ההפקה.". השלושה חיברו את מערכת ההגברה באולם המרכזי, שהשמיעה את קולו של הרבי בתוך היכל בית הכנסת, לקו טלפון. לראשונה בהיסטוריית החסידות נשמעו דבריו של הרבי באי בכפר חב"ד בשידור חי טראנס אטלנטי.

ציטוטים

”שמֵחה ומודה לקב"ה שזיכה אותי להיות סבתא לנכדתי המקסימה דיני ולעוד נכדים ונכדות נהדרים.“

הקשר הרב דורי