מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגיגת בת מצווה של אמי קרן כהן ז"ל

בתמונה אני ואמי ביום הולדת שלוש שלי
תמונה זו של אמי ז"ל מהברית של אחי אלמוג
סיפור חייה של קרן כהן אגמון

סיפור חייה של אמי קרן כהן ז"ל

אמי נולדה בשנת 1972 ברמת השרון בשם קרן כהן ז"ל. אמי עלתה לכיתה א' בבית הספר "נווה מגן" ושם למדה עד כיתה ב'. בכיתה ג' משפחתה של אמי עברה ממקום מגוריהם לרחוב אוסישקין ברמת השרון. אמי עברה ללמוד בבית ספר "אוסישקין" . בחטיבת הביניים למדה אמי ב"קלמן" ובתיכון למדה בתיכון "אלון".  בגיל 18 התגייסה לצה"ל ושירתה בחיל המודיעין בצפת. עם שחרורה מהצבא התחילה את עבודתה בבנק הפועלים בתפקידים שונים. בספטמבר 1997 אמי נשאה לאבי יוסי לאחר שיצאו יחד חמש שנים היא לה נישואים כך שבאחת השבתות החמימות הם יצאו לפיקניק בפארק הירקון ובמהלך שיט שעשו אבי הציע לאמי נישואים, כמובן שהתשובה של אמי הייתה כן ואחרי כמה זמן התחתנו באולמי "הפנינה" בנתניה.

בתאריך ה- 06/03/2011 נפטרה ממחלת הסרטן לאחר מאבק של שלוש שנים.

סבתי מספרת שאמי הייתה ילדה מלאת מרץ. אהבה לקנות בגדים ונעליים, אהבה מאוד לרקוד ,ולשיר. אמי הייתה תלמידה טובה, מצטיינת ורצינית. כמו כן, אמי הייתה כל כך עצמאית שבגיל 17ו חצי טסה עם שתי חברותיה ללונדון. אמי התחילה ללמוד נהיגה בגיל 16 וחצי ויום לפני שחגגה יום הולדת 17 אמי עשתה תיאוריה ועברה. ולמחרת עשתה טסט ועברה טסט ראשון סבתא שלי אומרת שזו הייתה מתנה נפלאה ליום הולדתה ה- 17 סבתא אומרת שזה אמיץ לעשות תאוריה יום לפני ולקבוע טסט יום אחרי, אבל המורה שלה סמך עלייה והאמין בה וידע שמתי שהיא עושה משהו ומציבה לעצמה מטרה היא מצליחה.

חגיגת בת המצווה של אמי

סבתא וסבא מספרים שחגגו את מסיבת בת המצווה לאמי במסעדת "חולון". אמי חגגה עם משפחה וחברים, באירוע היה זמר שליווה את אמא ששמו "רובי חן". המסיבה נחגגה כמו שהיא אהבה, עם שירים שמחים והמון ריקודים וכמובן שגם היא כיכבה כל הערב בריקודים הסוערים שלה. שמלתה של אמי הייתה בצבע לבן וכחול עם כתפיות. לקראת המסיבה, מרוב ההתרגשות, אמי רזתה המון בשביל ששמלתה תעלה עלייה. בבת המצווה זרקו לה כסף ואמי חשבה שהכסף בשבילה, אך הסתבר שהכסף היה בשביל הזמר עם הלהקה ואמי התאכזבה ואמרה לסבתא שלי "וחשבתי שזה בשבילי". אמי מאוד השוויצה והייתה גאה מאוד, שהיא חוגגת בת מצווה כי לא כולם היו חוגגים כמו שהיא חגגה במסעדה גדולה.

לפני חגיגת בת המצווה של אמא שלי סבתא וסבא שלי נתנו לה עגילי זהב. כשנגמרה הבת מצווה אמי קיבלה מתנות מהחברים.

הזוית האישית

אגם אגמון: חוויתי האישית מתכנית הקשר הרב דורי היא: הכרתי יותר את ילדותה של אמי ולמדתי עלייה דברים שלא ידעתי בעבר, הכרתי את התכונות שלה, את האופי שלה, את התנהגותה בילדות. והתחברתי יותר לאימא שלי מהסיפורים שלא ידעתי עליהם בעבר ולפי דעתי, אמי מאחלת לי שאני אמשיך להיות כמו שאני ושהיא תמיד שומרת עליי ודואגת לי מלמעלה.

מילון

שוויצר
גַּאַוְתָן, מִתְנַשֵּׁא, שַׁחְצָן

ציטוטים

”" מתי שהיא עושה משהו ומציבה לעצמה מטרה היא מצליחה" “

הקשר הרב דורי