מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגיגת בר המצווה של סבי, אבי נחשון

הדר וסבא אבי בכיתה
סבי בצעירותו
סבא מספר כי בילדותו חגג את בר המצווה פעמיים - בפעם הראשונה במסלול מכשולים אותו היה צריך לעבור, ובפעם השנייה במסיבה משפחתית חגיגית.

שמי אבי נחשון, נולדתי בבית חולים בנהריה. את השם שלי נתנו לי הורי ואני מאוד אוהב את השם שלי נולדתי בשנת 1949. התחתנתי בשנת 1979 החתונה הייתה בקיבוץ אפק ליד החדר אוכל לא הייתה מסיבת טרום חתונה. נולדו לי ולסבתא שלושה ילדים: זיו, רותם ועינב. יש לי שלושה בנים וחמישה נכדים: יואב, הדר ואלה באים כל יום, הם גרים קרוב, ועלמה ואילון באים פעם בחודש וחצי הם גרים בגבעת עוז.

בצעירותי

תמונה 1

 

בתור ילד חוויתי את מלחמת סיני. בצבא שירתי בתותחנים במלחמת ההתשה נלחמתי בסיני – באחד הקרבות נפצעתי, שכבתי ארבעה חודשים בבית חולים תל השומר. מלחמת ההתשה הייתה קשה וארוכה כמעט ללא שינה, האווירה הייתה קשה כמעט כל יום היו הרוגים ופצועים.

התחביבים שלי הם: ספורט ובמיוחד כדורסל. כשהיינו בכיתה י"א עשינו יום רפסודות במאגר שליד בריכת שחייה, הייתי מרכז ועדת ספורט והשתתפתי בוועדת חברה. מאוד אהבתי לשיר את שירי תנועת הנוער שירים רוסיים. בימי ההולדת שלי בילדות הייתי שר עם אבא שלי שהיה לו קול יפה. היום אני נוהג לשיר שירים רוסיים של הצבא האדום.

בר המצווה שלי

לקראת בר המצווה, היינו צריכים לעבור 13 משימות כמו חלוץ בודד בשדה, אירוע הבר מצווה היה מחולק לשני ערבים: הערב הראשון היה ערב של מתקנים כמו: אומגה, גשר חבלים, טרזן, זחילה מתחת לחוט תיל, כל הערב הזה היה מלווה בפירוטכניקה של אש. הערב השני היה ערב של מסיבה עם אורחים ומשפחה.

יצאתי לחו"ל בשנת 1973, יצאתי לאנגליה ועבדתי שם חמישה חודשים, כמו כן ביקרתי באמריקה את אח שלי ושם גם טיילתי, בנוסף ביקרתי במזרח אירופה ובמערב אירופה.

מקום העבודה הראשון היה במוסך. למדתי מכונאות רכב, בחרתי במקצוע כי אהבתי לפרק ולהרכיב דברים, עסקתי במקצוע הזה חמש שנים, לאחר חמש שנים עברתי לעבודה אחרת עבודה בה אני עוסק במכשור רפואי. אני נהנה מאוד מהעבודה, כי אני יודע שאני עוזר לאנשים להיות בריאים ולחיות חיים נורמליים.

 

הזוית האישית

הדר נחשון, נכדה: למדתי על סבי דברים חדשים שלא ידעתי על ילדותו ונעוריו, על טיוליו לחו"ל. למדתי שסבא היה מפקד בצבא, נלחם במלחמת סיני ושירת בחיל התותחנים. אהבתי להיפגש עם סבא בבית הספר ולהשתתף יחד איתו בתכנית הקשר הרב דורי. אהבתי במיוחד את המפגשים והסיפורים שסבי סיפר. במהלך התכנית הקשר שלי ושל סבי תמיד היה מאוד חזק ולא היה צורך לחזק את הקשר בזכות המפגשים. אני אזכור במיוחד את הפעילויות שהיו לנו.

אבי נחשון: שמחתי לראות את התעניינותה של נכדתי בעברי. הקשר שלי ושל נכדתי מאוד חזק תמיד ולא היה צורך לחזק בזכות המפגשים. מהמפגשים אזכור את הסיפורים המעניינים של הסבים והסבתות, האחרים ששמענו במהלך התכנית.

עם נכדתי הדר בבית ספרה

תמונה 2

מילון

רפסודות
משטח צף על המים

ציטוטים

”אני יודע שאני עוזר לאנשים להיות בריאים ולחיות חיים נורמליים“

הקשר הרב דורי