מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגיגות העצמאות לישראל הצעירה

ריקודים והשמחה בחגיגות ערב יום העצמאות .
ליל סדר משפחתי
ריקודי ההורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב

נולדתי בתל אביב שנתיים לאחר קום המדינה בשנת 1950 הזכרונות שמלווים אותי שזורים בשנים חשובות אלו. בשנים אלו המדינה עברה אירועים היסטוריים חשובים מאוד כמו פרעות הערבים ביהודים מלחמת סיני בשנ 1956.

זכורים לי בשמחה רבה חגיגות יום העצמאות בשנים הראשונות של המדינה עם שמחה וצהלה אמיתיים עד שכרון חושים של התלהבות. חגיגות יום העצמאות בתל אביב התקיימו בעיקר ברח' דיזנגוף בתל אביב. מעגלים מעגלים של ריקוד ההורה, מבוגרים וילדים שחלקם יושבים כל כתפי הוריהם (בעיקר האבות).

שמחה אמיתית שירים וריקודים

תמונה 1
ההמונים חוגגים את יום העצמאות הראשון מול משכן הכנסת בתל אביב. (צילום:באדיבות הארכיון הציוני)

את שנות ילדותי עד לחתונתי חוויתי בעיר תל אביב

בשבתות נהגנו ללכת לים עם כל החברים. ראויי לציין שעד שלא הייתי קוראת מאמר בג'רוסלם פוסט אימי לא הרשתה לי לרדת לים. לאחר התיכון למדתי בביה"ס לאחיות "אסותא" התקדמתי בתפקידים שונים עד להיותי,כיום,מנהלת הסיעוד במרכז גריאטרי בתה"ש.

בעלי ואני התחתנו צעירים, בני 21 שנה, יש לנו 3 ילדים מקסימים, שעם גידולם, תמיד עבדתי והמשכתי בלימודים אקדמיים. אנו מבורכים, נכון לעכשיו בשמונה נכדים נפלאים. אנו מקפידים לארח את כולם בכל יום שישי, לארוחת שבת. המפגש של כולם חשוב לנו מאוד לשמירת הקשר הטוב בין האחים והבני דודים. כל השנים עם גידול הילדים המשכתי לעבוד ולהתקדם בסולם התפקידים.

כיום אני מנהלת הסיעוד של מרכז גיראיטרי בתל השומר. עבודתי עם כל הקושי היא היעוד שלי בחיים.

הזוית האישית

סבתא לילי: נהנתי מזמן איכות עם נכדתי שני. הרחבתי את ידיעתי בתחום המחשב. אני מאחלת לשני המקסימה בריאות, הצלחה, אושר והגשמה עצמית תהיי נאמנה לעצמך, למשפחתך ולכולם.

הנכדה שני: היה לי מאוד כיף להיות עם סבתא, גם באמצע השבוע ולא רק בסופו, נהנתי סוף כל סוף ללמד גם את סבתא משהו ולא רק שהיא תלמד אותי, אני מאחלת לה שיהיה לה רק טוב ושתזכה אפילו לראות את הילדים של הנינים שלה 🙂

מילון

סיעודי
סטטוס של מצב בריאותי, תלותי

ציטוטים

”תן טעם לחיים ולא שנים לחיים“

הקשר הרב דורי