מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגיגות היובל להקמתה של המושבה כפר סבא

אני וסבתי ליד המחשב
סבתי בילדות
על ההתרגשות שאחזה בנו עם חגיגות היובל להקמת כפר סבא.

 נולדתי בקיבוץ נען ובהיותי תינוקת עברנו להתגורר במושבה כפר סבא, שהיישוב היהודי הוקם בה בשנת 1903.
 
האדמות נמכרו  לאנשי ירושלים  לאיכרי פתח תקווה, כדי שיתיישב בהן הדור השני – בני האיכרים. חלק מאדמות אלו נמכר לאחרים, בעיקר לעולים חדשים. המתיישבים הראשונים היו בני פתח־תקווה וחלוצי העלייה השנייה שעבדו במקום ששה ימים בשבוע ונהגו לחזור לפתח־תקווה לקראת השבת. הם התפרנסו מכרמי שקדים, גפנים וזיתים. (ויקיפדיה)
בילדותי אבי ז"ל דוד נחום, שהיה אדם כריזמטי מאד ופעיל מבחינה פוליטית, שימש כמזכיר מועצת הפועלים של המושבה כפר סבא בה התגוררנו. אירוע חגיגי ומרגש במיוחד זכור לי בהיותי כבת 10, במהלך שנת 1953, בו השתתפתי בחגיגות היובל להקמתה של כפר סבא. חגיגות היובל נחגגו בשורה של טקסים מרגשים שבהם השתתף ראש המשלה הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון.  זכורה לי ההתרגשות הגדולה שאחזה בי ובהורי לפני הטקס, לקראת המפגש עם דוד בן גוריון. כמו כן זכורה לי הגאווה שחשתי כאשר אבי, ששימש כאמור כמזכיר מועצת הפועלים, התכבד לקבל את פניו של בן גוריון ולשאת בנאום פתיחה לכבודו.
 
הנאום שנשא דוד בן גוריון השאיר בי חותם כיוון שהיה מרגש מאד והדגיש את אישיותו הכריזמטית של דוד בן גוריון.  לחגיגות היובל להקמת המושבה כפר סבא הייתה משמעות מיוחדת כיוון שחגגנו את הפיכת כפר סבא ממושבה קטנה, שתנאי המחיה בה קשים, ושהייתה עסוקה בעיקר בהישרדות מול הפורעים הערבים, למושבה שהולכת וגדלה ומתחזקת ושלקיומה יש חשיבות רבה באחיזת העם היהודי במדינת ישראל.
 
העשרה:
מועצת פועלים היא מוסד מתחום התאגדות העובדים. מועצת פועלים היא גוף המורכב מחברי מעמד העובדים, אשר מנהל את האינטרסים של העובדים במרחב מסוים, לעתים תוך שליטה במקום העבודה.(ויקיפדיה)
דוד בן גוריון – איש העלייה השנייה, ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, הכריז על הקמתה, ולאחר שקמה הנהיגהּ במשך עשור ומחצה עד 1963[1]; כיהן כראש הממשלה וכשר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה ממנהיגי תנועת העבודה.(ויקיפדיה)
 
תשע"ו   2016

מילון

מועצת הפועלים
מוסד מתחום של התאגדות העובדים. תפקידו לנהל את האינטרסים של עובדים במרחב מסוים.

ציטוטים

”החשיבות של אחיזת העם היהודי במדינת ישראל, אנו נלחמים על המשך קיומה של מדינת ישראל.“

הקשר הרב דורי