מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות משירותי בחיל האויר

צילמנו בבית הספר סלפי עם סבתא ומאוד נהנינו
במסגרת גלגולו של חפץ, טבעת משפחתית מסבא של סבתא
שירות בחיל האוויר במלחמות ישראל ולידת הילדים והנכדים

שמי דוד גזית, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, להלן סיפורי.

התגייסתי לצבא בגיל 19 לחיל האוויר והוצבתי בבסיס רמת דוד. השירות היה מאתגר מאוד גם מבחינת העבודה בבסיס וגם מבחינת ריחוק מהבית. תקופה מתוחה שררה בתאריך 5.6.1967, בו פרצה מלחמת ששת הימים. במלחמה זו הפתענו את צבאות ערב ונחלנו ניצחון מזהיר. בסיומה הגדלנו משמעותית את שטחה של מדינת ישראל, כולל ירושלים המזרחית. בשנת 1970 נישאתי לאהבת חיי – לאה בירנבוים. לאחר מכן יצאתי עם אשתי להשתלמות בנושא מסוים של חיל האוויר לשנה שלמה (יופי של ירח דבש), ובשנת 1971 נולד בנינו הבכור, גיל.

בשנת 1973 פרצה מלחמת יום כיפור. במלחמת ששת הימים צהל הפתיעה את צבאות ערב, במלחמה זו הופתענו קשות על ידי מצרים וסוריה, חיל האוויר ספג אבדות רבות הן מבחינת צוות אויר והן מבחינת מטוסים. למרות ההפתעה שהופתענו צה"ל חזר וניצח במלחמה זו. הרגשתי שמסתירים מאתנו משהו לגבי פריצת מלחמה זו, הרגשה שמלווה אותי עד היום…

ב- 1974 נולד בני רון גזית, אבא של סתיו ובשנת 1983 נולדה בתי ורד גזית. פרשתי כגמלאי חיל האוויר בשנת 1988 ומפה ואילך התחיל שירותי כסבא של נכדיי שעם הזמן נוספו והגיעו ל- עשרה נכדים… שיהיו בריאים.

הזוית האישית

הייתה לנו חוויה לכתוב ולהקליד את הסיפור ונהנינו מאוד.

מילון

לרנקה
רנקה (ביוונית: Λάρνακα) היא עיר בדרום מזרח קפריסין. בלרנקה נמצאים שדה התעופה הראשי של המדינה ונמלה השני בחשיבותו, ובמקביל כלכלת העיר מתבססת על תיירות ומסחר. בשנת 2011 התגוררו בלרנקה כ-84,600 תושבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הרגשתי שמסתירים מאיתנו משהו לגבי פריצת מלחמה זו“

”אז התחיל שירותי כסבא של נכדיי שעם הזמן נוספו והגיעו לעשרה נכדים... שיהיו בריאים“

הקשר הרב דורי