מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות ממלחמת לבנון

מזל בן עמי
מזל בן עמי

שמי מזל בן עמי, נולדתי בעפולה. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, עם נכדי אופק. במהלך המפגשים סיפרתי לאופק סיפורים רבים. בחרנו להעלות את סיפורו האישי של בעלי, שמעון בן עמי, שהיה במלחמת לבנון.

 סבתא מזל ואופק

תמונה 1

נולדתי בעפולה, קיבלתי את שמי מזל מאמא שלי כי היא רצתה שיהיה לי מזל בחיים. ביסודי למדתי בבית הספר דוגמה לבנות ובתיכון למדתי בבית צעירות מזרחי. למדנו לימודים עיוניים בשילוב לימודי מגמות של תפירה, פקידות, גדנ"ע. הכי אהבתי ללמוד כלכלת-בית שזה כמו תכנית של בישול. אהבתי להתעסק עם חומרי גלם.

אחד האירועים הזכורים לי ביותר היה שבמלחמת לבנון (1982) גייסו את בעלי שמעון למילואים, הוא היה נהג בתובלה. שלחו אותם לעיר שקראו לה בחמדון, למבנה נטוש, שמעון והפלוגה שלו היו בהפסקה והם ישבו לשחק שש בש ואז הודיעו להם שחטפו שמונה חיילים שלהם. המחבלים עברו במבנה הנטוש ולא הרגישו שהפלוגה נמצאת שמה.

40 יום הם היו במילואים בלבנון וחזרו בריאים ושלמים.

היינו נשואים עם 4 ילדים. היום הבן הקטן שלנו חייל בן 20 משרת בצריפין כמכונאי רכב. בתקופה של המלחמה הוא עדין לא נולד כי הוא הבן החמישי, בן הזקונים שלנו.

הקשר הרב דורי

תמונה 2

העשרה
מלחמת לבנון: "מלחמת לבנון הראשונה (שמה הרשמי בתחילתה: מבצע שלום הגליל, ובראשי תיבות: מבצע של"ג) התרחשה בין ישראל לסוריה ולארגוני טרור פלסטיניים שישבו בלבנון וביצעו פיגועים בישראל ובמדינות נוספות. מבצע שלום הגליל נערך בין 6 ביוני 1982 ל-29 בספטמבר 1982. לחיילים ששירתו בתקופה זו הוענק אות מערכת שלום הגליל."
תשע"ד 2014

מילון

מלחמת לבנון
מלחמת לבנון הראשונה (שמה הרשמי בתחילתה: מבצע שלום הגליל, ובראשי תיבות: מבצע של"ג) התרחשה בין ישראל לסוריה ולארגוני טרור פלסטיניים שישבו בלבנון וביצעו פיגועים בישראל ובמדינות נוספות. מבצע שלום הגליל נערך בין 6 ביוני 1982 ל-29 בספטמבר 1982. לחיילים ששירתו בתקופה זו הוענק אות מערכת שלום הגליל.

ציטוטים

”קיבלתי את שמי, מזל, מאמא שלי כי היא רצתה שיהיה לי מזל בחיים “

”אהבתי כלכלת-בית - זה כמו תכנית בישול!“

הקשר הרב דורי