מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות ילדות מצויינים

סבתא ברוריה ואני מתעדות סיפור
אוסף פריטי זכרונות - נוסטלגיה
נולדתי וגדלתי בישראל, קבלתי חינוך טוב, יש לי זיכרונות מצויניים מילדותי

שמי ברוריה המקצוע שלי הוא מורה למתימטיקה. לימדתי תלמידי תיכון בבאר שבע שנים רבות,שלושים שנים.

במשך השנים נולדו לי שלושה ילדים . בני הבכור שמו זהר, הוא אבא של אור המדהימה שלי אור היא נכדתי הראשונה ואין לי יותר נכדות. כל השאר הם נכדים.

כל חיי גרתי בארץ ישראל בה גם נולדתי. קבלתי חינוך טוב .יש לי זיכרונות מצוינים מילדותי.

תמונה 1

 

בילדותי גרתי עם משפחתי המדהימה בראשון לציון ברחוב שלום עליכם 9. הבית היה קטן וגרנו שם 3 אחים באותו חדר והיה ממש כיף. לא הרגשנו שצפוף. להורי קוראים ריבה וברוך ולאחים שלי קוראים: ארי, איריס ואני ברוריה באמצע.

למדתי בבית ספר יסודי "בארי". לאחר מכן למדתי בגימנסיה הריאלית בראשון לציון. לאחר מכן שרתי בצבא. הייתי מורה חיילת, בבית הספר הטכני של חיל האוויר.

בשנת 1971 התחתנתי עם משה שהוא סבא של אור , אנחנו נשואים כבר 43 שנים. שנה אחרי שהתחתנו נולד בני הבכור זהר והשמחה הייתה רבה. כשזהר היה ממש תינוק התחלתי ללמוד לתואר ראשון באוניברסיטה בחיפה. למדתי מתמטיקה ולשון עברית. באותן שנים משה, בעלי, סיים דוקטורט בפיזיקה.

בשנת 1976 עברנו לגור בבאר שבע כי מצאנו עבודה בדרום . אני מצאתי עבודה כמורה בתיכון מקיף ג ' ומשה מצא עבודה בקמ"ג, קריה למחקר גרעיני.

"הקריה למחקר גרעיני – נגבראשי תיבות:קמ"ג) ממוקמת בלבמישור ימין, דרומית-מזרחית לעירדימונהותכליתה ביצוע מחקר באנרגיה גרעינית, ובכלל זה ייצורנשק גרעיני, אף כיממשלת ישראלמעולם לא הודתה בכך והיא שומרת באופן רשמי על "עמימות גרעינית".הכור הגרעיניהפועל בקריה הנו הגדול מבין השניים הפועלים בישראל" ( ויקיפדיה)

.

תמונה 2

באותה שנה נולדה בתי אורלי. בני אורי נולד 4 שנים אחרי בתי אורלי.כל אותן שנים גרנו בישוב קטן שנקרא עומר. כל ילדי היו חברים בתנועת הנוער "הצופים", צופי שבט במדבר. אני מאושרת שנכדתי אור גם היא ממשיכה את המסורת בתנועת הצופים "צופי רמת-חן".

אני לעומת זאת הייתי בתנועת נוער אחרת שנקראת "הנוער העובד והלומד". אפילו השתתפתי בקורס מדריכים והדרכתי חניכים שהיו בכיתה ו'.די לחכימא ברמיזא – חכם מבין את העניין ברמז קל . "קן" המקום ששם היינו מתרכזים לפעולה בנוער העובד.

השנה אני משתתפת יחד עם נכדתי, אור בתכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר רמת חן, ויחדיו מתעדות סיפורים , כל המפגשים מעניינים ומרתקים:

תמונה 3

  באחד המפגשים עסקנו בסיפורו של חפץ והבאתי מביתי את מטחנת הבשר הישנה שלי

תמונה 4

תמונות מיום העיון במוזיאון בית התפוצות

תמונה 5

תמונה 6

תודתנו לתכנית מיוחדת זו ולמורה רויטל יוסף, שליוותה אותנו לאורך כל התכנית , ינואר 2014

תמונה 7

מילון

קמ"ג
קריה למחקר גרעיני - הקריה למחקר גרעיני - נגב (בראשי תיבות: קמ"ג) ממוקמת בלב מישור ימין, דרומית-מזרחית לעיר דימונה ותכליתה ביצוע מחקר באנרגיה גרעינית, ובכלל זה ייצור נשק גרעיני, אף כי ממשלת ישראל מעולם לא הודתה בכך והיא שומרת באופן רשמי על "עמימות גרעינית".

ציטוטים

”כל חיי גרתי בארץ ישראל בה גם נולדתי, יש לי זיכרונות מצוינים מילדותי.“

הקשר הרב דורי