מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונות מראש הנקרה

מימין אורלי סגל ומשמאל מודיש בלאצאו
אורלי בת 17
חוויות נעורים

במקור אני מנהריה אבל נולדתי בחיפה להורים לינדה ורפי. מגיל קטן נורא אהבתי ספורט בעיקר שחייה, בגיל 5 התחלתי ללמוד שחייה לאחר שידעתי לשחות טוב אז נכנסתי לקבוצה של שחיינים בפועל נהריה. בגיל 10 נכנסתי לתחרויות שחייה שברובם הגעתי למקום הראשון. היו לי הרבה מדליות!

בגיל 17 היה בנהריה משחה תחרותי בים ששוחים מנהריה עד לשבי ציון. באו אנשים מכל הארץ. המשחה היה מאוד קשה אני לא האמנתי שאני אגעה למקום ה-1.

 אורלי בגיל 17

תמונה 1

זה היה מאוד מרגש ראש העיר נתן לי את המדליה וברכה. בגלל שכול כך אהבתי שחייה מגיל מאוד קטן החלטתי ללכת לווינגיט כדי ללמוד איך להיות מאמנת שחייה. נוצרו קשיים כלכליים בבית ולכן אני החלטתי בכוחותיי ללכת לחפש עבודה כדי לעזור להורי וגם בשביל לשלם על השיעורים שהיו לי בווינגיט. עבדתי בכול מיני קיבוצים ושם לימדתי ילדים לשחות. בעקבות ההצלחה מנהלי הקיבוצים המליצו אליי בתור מורה לשחייה טובה, בעקבות זה התחלתי לאמן שחייה במכבי חיפה.

חווית ילדות

אבא שלי היה קונדיטור בנהריה בתור ילדה אני עזרתי לו בקונדיטוריה להכין סופגניות, אוזני המן .כל חג שהיה הייתי אצלו בקונדיטוריה חוץ מבתי ספר שאבא שלי היה הולך ומחלק בכל הבתי ספר בנהריה. החליט אבא שלי לקחת עליו משימה לחיילים שמשרתים בראש הנקרה (חיל הים) והוא החליט איתי שאנחנו כל חג שיש אנחנו נוסעים לראש הנקרה ומביאים להם כל פעם מטעמים לחג.

באיזשהו שלב כבר כשהייתי יותר גדולה המפקד של הבסיס הסכים לעלות אותנו למצפה בראש הנקרה ואז ישבנו עם החיילים ודיברנו ונהנינו והם סיפרו לנו על החוויות שלהם וכמובן שגם אנחנו סיפרנו על עצמינו. לאחר מכן בחופשת הקיץ שעוד הייתי תלמידה התחלתי לעבוד בראש הנקרה ברכבל. במהלך עבדתי עשתי כמה דברים למשל הייתי בקופה, הדרכתי אנשים שבאו לרכבל, תיירים,  הייתי יורדת איתם ברכבל ועושה להם סיור בנקרות והייתי מסבירה להם על המקום. מאוד נהנתי להדריך אותם למדתי משם המון כאשר הדרכתי אותם הרגשתי מאוד גדולה שאנשים סומכים אלי. שם בזכות זה שהכירו אותי אז נתנו לי לעבוד שם ברכבל והיה לי מאוד כיף כי הכרתי אנשים ובסך הכל היה לי כיף.

הזוית האישית

מודיש בלאצ'או: אני מאוד נהנתי להשתתף בתכנית ולעשות את  כל תהליך התיעוד. סיפור ילדותה מאוד מעניין.

מילון

משחה
אירוע שחייה מרוב משתתפים

ציטוטים

”להתמיד ולהצליח“

הקשר הרב דורי