מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונות ממלחמת יום הכיפורים

סבתא פיבי ונכדתה שיינא
בסיור בירושלים
בתחילת המלחמה נפל טיל ליד בתינו. החלונות בבית שלנו התנפצו, הזכוכיות עפו לכול כיוון.

שלום קוראים לי פיבי פגורי, ואני הסבתא של שיינא גולדשטיין.

נולדתי בי"ז תמוז תש"כ, (אלף תשע מאות שישים) במרוקו למשפחת גבאי, לאבי מאיר ולאמי רחל. אני נכדה של רבי שמואל בר חיות, שהיה דיין ואב בית הדין במרוקו. היינו שני בנים ושתי בנות במשפחה. עלינו לארץ בשנת אלף תשע מאות שישים וארבע, כשהייתי בגיל ארבע.

בדרך ממרוקו לארץ עברנו דרך צרפת. וכשהגענו לארץ נולדו לי עוד שתי אחיות. גרנו במגדל העמק ברחוב יפה נוף. בבית היו לנו שני חדרים. אבי, מאיר, עבד בבניית הארץ והיה גבאי בבית הכנסת. אמי הייתה עקרת בית, היא עשתה את כל עבודות הבית, כיבסה, בישלה, ניקתה ושמרה על הילדים ועל הסבתא.

בילדותי אהבתי לצייר ולשחק כמו כל ילדה. בתקופתי, כמעט שלא היו משחקים קנויים, אז המצאנו ויצרנו לבד משחקים.

אחד הזיכרונות שלי הוא, ממלחמת יום הכיפורים. כשהמלחמה פרצה הייתי בגיל 14, בתחילת המלחמה נפל טיל ליד בתינו. החלונות  בבית שלנו התנפצו, הזכוכיות עפו לכול כיוון. רעש הפיצוץ היה חזק מאוד ואנחנו חשנו פחד גדול. בחסדי ה', אף אחד לא נפגע.

לאחר המלחמה אבי זיכרונו לברכה נפטר. אני הייתי אז נערה צעירה. דבר הפטירה היה כואב ומצער מאוד, וזה היה צער גדול לכל המשפחה. אני חשתי געגועים גדולים לאבי.

הזוית האישית

שמחתי להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי ולשתף את נכדתי בזיכרונותיי.

אני וסבתא בבית הספר בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

מלחמת יום הכיפורים
פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק וירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.

ציטוטים

”מודה לה' על כל הטוב ומבקשת על העתיד לגאולה השלימה בקרוב ממש.“

הקשר הרב דורי