מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונות ילדות מחיפה

יום הולדת 80
יום הולדת 75
מגורים בבית דירות סמוך לסבא וסבתא

שמי דן ארבל, סבא של נטע-לי, משתתף עמה בתכנית הקשר הרב דורי. נולדתי בשנת 1936 בחיפה לבית משפחת ארביטמן.

זכרון ילדות

גרתי בחיפה עם הוריי ושני האחים שלי, ובדירה מעלינו גרו סבא וסבתא שלי. אני חושב שילד שגדל סמוך לסבא וסבתא זוכה במתנה גדולה. הבית שלהם היה בית שני עבורי. הייתי עולה לאכול אצל סבתא וכשאמא הייתה הולכת לנוח שנת צהרים, הייתי עולה כדי לא להרעיש. הקשר שלי איתם היה מאוד קרוב ואין לי ספק שלמדתי וקבלתי מהם הרבה ביטחון.

בנוסף היו באים לבקר הדודים שלהם לעיתים תכופות, כך שהייתי מאוד קרוב גם לבני הדודים שלי. לא כמו היום שאנו נפגשים פעם בחודש בגלל המרחק בנינו. אין ספק שהילדות שלי הייתה מאושרת הרבה הודות לחיק המשפחה המלוכדת.

כחובב מכוניות מושבע מאז הייתי ילד, אני זוכר עצמי יושב במרפסת ברחוב ברזילאי ומזהה איזו מכונית חולפת לפי הרעש שהשמיעה. היינו עושים תחרות זיהוי בין האחים ותמיד הייתי מנצח.

מדובר בתקופה שהיה חולף רכב פעם בכמה דקות, לא כמו היום שמכוניות יש לכל אחד. רכב היה מותרות בתקופה שלי.

הזוית האישית

נטע-לי: מהסיפור של סבא למדתי שאין כמו משפחה. משפחה היא הדבר הכי חשוב בחיים והיא נותנת ביטחון ותחושה שאני לא לבד אף פעם.

מילון

הדר הכרמל
הדר הכרמל (קרויה בקיצור הדר) היא מהשכונות הוותיקות של חיפה ורובע-מגורים מרכזי בעיר. השכונה הוקמה כ"עיר גנים" על פי תכנונו של ריכרד קאופמן בשנת 1922. המונח "הדר" כולל את אוסף השכונות המצויות על המדרגה שבין העיר התחתית והכרמל. בעבר הייתה המשמעות מצומצמת יותר, ושכונת הדר הוגדרה על ידי הרחובות שממזרח לשכונת הרצליה, שאדמתה נרכשה כבר בשנת 1907, ועד מעט מזרחה מרחוב בלפור של ימינו. שכונות-בנות, שקמו מכל עבר, התמזגו עד מהרה, כשחלקן מאבדות את שמן וזהותן, ונכללו ב"הדר הכרמל", ויחד הן מהוות עתה רובע ששטחו 2.83 קמ"ר, כ-4.4% משטח השיפוט של העיר חיפה. ויקיפדיה

ציטוטים

”משפחה זה הכי חשוב.“

הקשר הרב דורי