מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונות ילדות מגיל שתים -עשרה

סבא ואני בשדה
סבא ואח שלו ליד האופנוע שהוא בנה
שהותי בארצות הברית

שמי אמיר סתר ואספר כאן סיפור מתקופת שהותנו בארצות הברית:

בשנת 1966 כשהייתי בן שתים -עשרה, אבא שלי ,שעבד אז ברפאל, קיבל את האפשרות לעבור לארצות הברית לשנה שלמה לצורך עבודת מחקר באוניברסיטה, באוהיו בעיר הבירה קולומבוס. אני הייתי אז בין כיתה ו' ל ז' והיה לי קשה מאוד לעזוב את חבריי ואת סבא וסבתא שנשארו בארץ. כשהגענו לארצות הברית בקושי ידעתי אנגלית, והילדים בבית הספר דיברו אלי באנגלית אמריקאית, שבקושי הבנתי, ולא הצלחתי לענות להם. לכן הם חשבו שאני לא מבין כלום. המזל שלי היה שבאותו בניין שגרנו, גרה גם משפחה שהגיעה לשם ממדינת אוקלהומה, והייתה להם ילדה בגיל שלי ובכיתה שלי, ששמה הוא ליאבה. ליאבה ראתה כמה קשה לי והחליטה לעזור לי, וללמד אותי אנגלית. כל יום היינו הולכים ברגל מהבית לבית הספר, כשעה הליכה, וגם חזרה הביתה כשעה הליכה, ובהליכות אלו לימדה אותי ליאבה את שמות כל הדברים  שראינו בדרך, ואיך בונים משפטים באנגלית בצורה נכונה. אחרי כשלושה חודשים התחלתי לדבר אנגלית שוטפת ורחשתי חברים חדשים. ביוני 1967 פרצה מלחמת ששת הימים ואנחנו ראינו בטלוויזיה בעיקר את מה שהראו מדינות ערב, וחשבנו שהם כבשו את כל מדינת ישראל, ואין לנו לאן לחזור יותר. רק אחרי 4 ימים התברר לנו הניצחון הגדול של ישראל על כל מדינות ערב, והייתה שמחה גדולה. בסוף הקיץ חזרנו לארץ, לסבא וסבתא ולכל החברים והייתה שמחה גדולה מאוד.

הזוית האישית

עומר: סבא שלי גר בישוב שאני גר, אז אני פוגש אותו יותר. אני רוצה להגיד לו שיעבור את הקורונה בקלות ובבריאות, ושנחזור מהר לשגרה שבה היינו יכולים להיפגש בלי מגבלות.

אמיר: נהניתי מאד לשבת עם הנכד שלי ולספר לו על הגעגועים שלי לתקופה בה שהיתי בארה"ב. היתה לנו שעת איכות נהדרת.

מילון

קולומבוס
קולומבוס (באנגלית: Columbus) היא עיר הבירה של מדינת אוהיו בארצות הברית. היא קרויה על שמו של כריסטופר קולומבוס, מגלה יבשת אמריקה. בקולומבוס נמצא הקמפוס הראשי של אוניברסיטת המדינה של אוהיו, שנוסדה בשנת 1870 והיא אחת האוניברסיטאות הציבוריות הגדולות בארצות הברית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” כל יום היינו הולכים ברגל מהבית לבית הספר, כשעה הליכה, וגם חזרה הביתה כשעה הליכה, ובהליכות אלו לימדה אותי ליאבה את שמות כל הדברים  שראינו בדרך ואיך בונים משפטים באנגלית בצורה נכונה“

הקשר הרב דורי